افزایش دستمزد کارگران نباید کمتر از 50 درصد باشد.

افزایش دستمزد کارگران نباید کمتر از 50 درصد باشد.

وی افزود: در جلسه روز سه‌شنبه که به مجلس آمد در این باره به وی هشدار دادم و گفتم این کار غیرحرفه‌ای است و مسئولان باید به جای طراحی آن، به وظایف خود در مدیریت این بازار توجه کنند. مدیریت و تثبیت بازار وظیفه دوستان است و نباید توپ را به زمین دیگران بیندازند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین خاطرنشان کرد: ما کارگران معتقدیم در 8 سال دفاع مقدس دستمزد کارگران افزایش پیدا نکرد و کشور فرصتی برای جبران عقب ماندگی نداشت. اون 8 سال علاوه بر این، هر ساله تورم افسارگسیخته گریبانگیر کارگران کشور و سایر اقشار جامعه می شود، اما از آنجایی که این بخش آسیب پذیرتر است، تأثیر تورم بر زندگی کارگران بیشتر است.

بابایی کارنامی در خصوص افزایش حقوق سال آینده گفت: معتقدم افزایش حقوق سال آینده نباید کمتر از 50 درصد باشد، یعنی برای حداقل حقوق بگیران در حوزه کارگری کمتر از 50 درصد نباشد. سطوح دیگر باید مورد بحث قرار گیرد. دلایلی برای پیشنهاد چنین افزایشی داریم که بر اساس شاخص های ماده 41 قانون کار، شاخص های منطقی، کارشناسی و معقولی هستند که دولت و انشالله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید رعایت کنند. رعایت کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که انشاءالله به زحمتکشان کشور کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این به این معناست که برای حداقل دستمزد کارگران افزایش دستمزد 50 درصد و برای سایر سطوح با طرح جدول و درصد متفاوت افزایش دستمزد کمتر است؟ سقف افزایش دستمزد باید مطابق با چارچوب قانونی اصل 41 باشد اما برای افراد حداقل دستمزد اعم از کارگران و مستمری بگیران به نظر من باید بالای 50 درصد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید