افزایش سهم اقتصاد ایران در منطقه در گرو تقویت تولید است/ نقش زنان برای پیشرفت ایران مهم است

ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922451

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران خواهان صنعت قوی و تولید قوی است، گفت: احیای واحدهای صنعتی باید به صورت جهادی در هر نقطه از کشور ادامه یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در ادامه سفر به این استان با حضور در مراسم جشن احیای 76 واحد صنعتی راکد استان یزد، گفت: احیای واحدهای صنعتی باید در هر نقطه از کشور به صورت جهادی ادامه یابد.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی به ناعادلانه تعطیل شده اند، افزود: موانع پیش روی صنایع طی سال های اخیر به صورت قانونی برطرف می شد و در سال های اخیر امکان راه اندازی بسیاری از واحدهای تعطیل شده وجود داشت.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های صنعتی در استان یزد گفت: هیچ توجیهی برای تعطیلی یا نیمه تعطیل شدن واحدهای صنعتی قابل قبول نیست و ایران قدرتمند نیازمند صنعت قوی و تولید قوی است.

رئیس علم و فناوری باید در خدمت ایران قدرتمند باشید و ایران اسلامی ظرفیت خوبی برای این کار دارد و اراده قاطع کارگران و مدیران صنعتی را برای این کار نشان داده است.

وی راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل را از مهم ترین سیاست های دولت سیزدهم دانست و گفت: استاندار یزد به حق این ماموریت را در دستور کار خود قرار داده و با روحیه جهادی به دستاوردهای خوبی دست یافته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید شرایط فعلی را بدیهی تلقی کنیم، تاکید کرد: دست اندرکاران باید برای تقویت و رونق بیشتر صنعت و تولید را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه استان یزد آوازه مردان و زنان پرتلاش، قانع و خلاق دارد، گفت: شعار امسال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باید نقشه راه مسئولان باشد.

رائیزی هدایت نقدینگی به سمت تولید را مهم و ضروری می داند و بیان می کند: در صورت رونق تولید شاهد رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

رئیس دولت سیزدهم در سفر به استان یزد گفت: سهم ما در اقتصاد منطقه بالاست و با تقویت تولید به دنبال احیای این اهمیت هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش زنان در توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد: سهم زنان در توسعه ایران اسلامی مهم است و در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زنان خلاق و موثری داریم. حوزه ها با تمام ظرفیت هایشان حمایت می کنیم

رئیس جمهور در پایان از تلاش مردم و صنعتگران یزد برای احیای 76 واحد صنعتی راکد گفت: این مهم ترین سند استانداری مردمی استان یزد است.

دیدگاهتان را بنویسید