افزایش شهرهای کرونا در کشور و هشدار کاهش سطح امنیت عمومی


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889235

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به افزایش مراجعات سرپایی و بستری در کشور هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس شیراوژن به وضعیت شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری و اخیراً هفته به هفته مرگ و میر هستیم. نقشه کشور بیشتر قرمز و نارنجی است.

وی افزود: با وجود اینکه هر هفته بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود، امیدواریم بر قله موج باشیم و با رضایت و همکاری مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد علت موج هفتم در کشور گفت: یک سری عوامل در این امر دخیل هستند. یک مورد این است که با گذشت فاصله زمانی از واکسیناسیون، سطح ایمنی جامعه کاهش یافته است. علاوه بر این، سویه جدیدی وارد کشور شده است که توانایی انتشار بالایی دارد که منبع اصلی آلودگی به دلیل آلودگی بالای این ویروس است. اما کاهش استفاده از ماسک و اقدامات بهداشتی باعث افزایش میزان و سرعت عفونت شد.

وی افزود: به دلیل عدم استفاده از واکسن، شدت بیماری می تواند منجر به بستری شدن و مرگ برخی افراد شود و باید با واکسیناسیون این مشکل را کنترل کنیم.

شیروژن ادامه داد: هرچه جلوتر می رویم، سویه های جدید و جهش های جدید در ویروس کرونا ظاهر می شود و باید سطح ایمنی عمومی را بالا نگه داریم. هنگامی که این ویروس باقی می ماند، تزریق واکسنی مانند واکسن آنفولانزا به افراد مسن یا دارای بیماری های زمینه ای ضروری است.

وی به موج هفتم کرونا اشاره کرد و گفت: در این موج تعداد بیماران سرپایی بیشتر است که درصد کمی از آنها به بیمارستان و نسبت کمتری به مراقبت‌های ویژه می‌روند. در مقایسه می بینیم که هر چه ویروس جهش بیشتری پیدا کند، عفونی و بیماری زاتر می شود و از شدت بیماری کاسته می شود. البته این نظریه هم وجود دارد که به دلیل موج های قبلی و واکسن هایی که زده می شود، سطح ایمنی جامعه رو به افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید