افزایش علی الحساب حقوق کارمندان و مستمری بگیران از مهر 1401

افزایش علی الحساب حقوق کارمندان و مستمری بگیران از مهر 1401

بابک اوگاهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با رادیو اقتصاد در برنامه شروع نو به موضوع افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران پرداخت و گفت: قانون و قاعده ای که در کشور الزامی است باید رعایت شود. دولت برای طی مراحل قانونی خود تصمیم گرفت برای جبران بخشی از هزینه های تحمیل شده به گرانی ها و مستمری بگیران، طرح اصلاح قانون را به مجلس ارائه کند، طبیعتاً با جلساتی که با مجلس و جلسات کارشناسی برگزار شد، برای دستیابی به نتیجه بیشتر. طرح پخته و رویه منطقی تر که انشاالله این لایحه دولت در صحن علنی مجلس به حول و قوه الهی مورد بررسی قرار می گیرد و بنا به نظر نمایندگان محترم مردم در شورای اسلامی به قانون تبدیل می شود. اعمال خواهد شد.

وی افزود: اما نکته اینجاست که چون دولت مصمم به اجرای این طرح است، مبالغ مربوطه را به حقوق کارکنان و مستمری بگیران خود در مهرماه اعمال خواهد کرد. قول می دهم در حقوق مهرماه پرداختی انجام شود و پس از نهایی شدن در مجلس و مشخص شدن رقم دقیق، مابه التفاوت در ماه های دیگر اعمال شود.

اوگاهی درباره میزان افزایش حقوق گفت: آنچه از سوی دولت تحت عنوان لایحه به مجلس محترم پیشنهاد شد همان است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه مبلغ یک میلیون تومان را برای آقایان محترم اعلام کردند. کارمند کشوری و 900 هزار تومان برای مستمری بگیران گران برابر با این رقم حقوق خانواده و حق اولاد 50 و 100 درصد افزایش یافته است، یعنی برای زوجه 200 هزار تومان و برای هر فرزند 100 هزار تومان اضافه می شود. قرار است در مصوبه نهایی این موضوع در مجلس 5 درصد دیگر به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

به گفته وی، سایر پیشنهادات ارائه شده از سوی دولت مربوط به افزایش حقوق اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه ها تحت عنوان جهش علمی فوق العاده پیشنهادی به دستور رئیس جمهور محترم می باشد تا بتوانیم صحن علنی مجلس را مشاهده کنید و با تصویب نمایندگان مردم پس از جلسه مجلس قطعی‌تر می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برآورد دولت از این حقوق حدود 54 تا 57 هزار میلیارد تومان است و منابع آن از محل پس انداز جاری دولت و بودجه است. پیش بینی درآمد در ماه های آینده محقق خواهد شد، اما شاید برخی از دوستان به دلیل عدم آگاهی از وجود بار تورمی، گاهی اذهان عمومی را نگران کنند. این امر از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدهای حاصل از فروش محصولات و تبدیل منابع آن به ریال حاصل می‌شود، بنابراین امیدواریم این بهبود منجر به بهبودی در افزایش قدرت خرید مردم شود و بر این باوریم که این امر محقق نخواهد شد. بار تورمی بر جامعه

وی در خصوص زمان اجرای افزایش حقوق افزود: انشالله از مهرماه برای مستمری بگیران و مستمری بگیران افتخاری بنا به دستور رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اجرا می شود و پس از آن مراحل قضایی تکمیل و با تایید شورای نگهبان، محاسبه دقیق انجام خواهد شد. و مابه التفاوت انشاالله از آبان ماه به ما پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید