افزایش قیمت دولت برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت / ذره بین نظارتی; در نوروز هنوز در بازار است


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817033

این روزها که بازار نوروز همچنان داغ است، دولت با عزم بیشتری بر بازار نظارت دارد تا ضمن جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت، با انواع انحرافات و گران فروشی ها مقابله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ نوروز است و بازار سیستان و بلوچستان همچنان پر رونق است چرا که مسافران نوروزی بسیاری علاوه بر ادامه خرید مایحتاج اولیه، این منطقه را مقصد سفر خود کرده اند و بی شک یکی از اهداف بسیاری از آنها خرید است.

شرایطی که هم می تواند تحول اقتصادی را رقم بزند و هم از سوی دیگر فرصتی باشد برای سودجویان که با ترفندهای مختلف تب پول را داغ می کنند تا با قیمت های بالا به درآمد بیشتری دست پیدا کنند.

بی شک چنین شرایطی تدابیر ویژه ناظران را می طلبد تا با حضور پر رنگ تر خود از گران فروشی و هرگونه تخلف صنفی جلوگیری شود و مردم با اطمینان خرید کنند که به گفته مسئولان بازار نوروزی همچنان زیر ذره بین نهادهای نظارتی است. .




نظارت بر بازار نوروزی همچنان ادامه دارد


محمد قاسمی معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نظارت بر بازار نوروزی و اقلامی مانند شیرینی، خشکبار، کیف، کفش و پوشاک همچنان ادامه دارد. گشت های ویژه ادامه دارد و گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی و دادسرا افزایش یافته است.


وی تاکید کرد: بازرسان سازمان صمت با حضور نمایندگان نهادهای جنایی و دادسرا گشت های ویژه ای در بازار انجام می دهند. در نظر گرفته خواهد شد.


این کارمند در خصوص افزایش قیمت اقلام گفت: افزایش قیمت پوشاک معمولا فصلی بوده و قابل مقایسه نیست اما به طور کلی درصد فروش نسبت به سال 99 افزایش داشته است و قیمت ها بسته به نوع کالا متفاوت است. “


eda07985 8dca 4f0a 8222 18936d85a274 خبر خاکستری


حضور فعالان بسیجی به همراه بازرسان

وی با تاکید بر اینکه در مجموع قیمت کیک افزایش یافته است، گفت: قیمت کیک دو ماه پیش به تایید انجمن حمایت و تایید رئیس هیات نظارت رسید، بنابراین در پایان سال قیمت این محصول را افزایش ندادیم. سال.» باید با همان قیمت قبلی عرضه شود.


قاسمی افزود: هیچ افزایش قیمتی را قبول نداریم اگر موردی باشد قابل حل است. بر این اساس، مراقبت ویژه و دو شیفت کاری در سراسر استان از 10 اسفند آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و نیروهای بسیج در این زمینه همکاری بسیار خوبی دارند.

رسیدگی به انواع تخلفات و گران فروشی ها


وی در خصوص قیمت کالاها گفت: با توجه به اینکه قیمت تولید روی کالا درج شده است، اتحادیه ها باید قیمت مصرف کننده را برچسب گذاری کنند تا مردم بدانند قیمت هر کالا چقدر است.


قائم مقام سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصناف مجاز هستند کالاهای سرمایه ای را 20 درصد و کالاهای مصرفی را تا 30 درصد بالاتر از قیمت تولید عرضه کنند، این تخلف محسوب می شود و قابل پیگیری است مردم باید همکاری کنند. و هرگونه گران فروشی و تخلف را به این سازمان اطلاع دهید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید