افزایش مستمری ها با توجه به شرایط تورمی / لزوم اجرای مصوبه شورای عالی کار توسط دولت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس در گفت وگو با دیار آفتاب درباره افزایش مستمری های دولت گفت: از بازنشستگانی که در طول خدمت سپرده های بیشتری داشته اند و بر این اساس باید بیشتر دریافت کنند.

وی افزود: البته این افزایش حقوق جدید که از سوی دولت صورت گرفت، توانست بخشی از مشکلات آن دسته از بازنشستگانی را که 5 میلیون و 700 هزار تن حقوق دریافت کرده بودند، حل کند، اما سایر بخش ها حل نشد.

اسفاری گفت: افزایش 10 درصدی که اعمال شد به دلیل شرایط تورمی بود؟ بنابراین با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد باید افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و این افزایش 10 درصدی نمی تواند مشکلات زندگی بازنشستگان را حل کند.

وی ادامه داد: از دولت سیزدهم انتظار می رود مصوبه شورای عالی کار برای رسیدگی به مشکلات بازنشستگان را اجرا و به طور کامل اجرا کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس اضافه کرد: البته برخی دیگر از مستمری بگیران اعم از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش هنوز افزایش حقوق دریافت نکرده اند و باید افزایش حقوق برای آنها اعمال شود. وجوه این اقوام، چون جانبازان جهاد و شهادت، دولت هستند و زیبنده نیست که این اقوام مشکل زندگی داشته باشند و نباید اجازه دهیم پیشکسوتان فراموش شوند.

وی گفت: همچنین افزایش 10 درصدی حقوق افراد پرتلاش بازنشسته برای آنها مناسب نیست و زحمات این بستگان در طول خدمت باید به خوبی جبران شود.

آصفری با اشاره به اینکه مستمری بیمه عشایری و روستایی وضعیت مناسبی ندارد، افزود: دریافت یک یا دو میلیون تن عشایر از صندوق عشایری و روستایی هزینه نان خالی آنها را نمی دهد، بنابراین دولت نیاز به اجرای برنامه دارد. و اقدام عاجل برای رفع مشکلات کشاورزان بازنشسته.

وی گفت: حقوق بازنشستگی پول کشاورزان، کارگران و مردمی است که زحمت کشیده اند و در بودجه ها سرمایه گذاری می کنند، بنابراین باید پول خود را پس بگیریم و به دلیل شرایط تورمی که وجود دارد باید 80 درصد حقوق را پرداخت کنیم. وجود دارد. «کارگر را وادار به کار کنید.

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس افزود: اقدام دولت برای افزایش 10 درصدی برخی از مشکلات، بخشی از مشکلات آنها را حل کرده است، اما مابقی مشکلات آنها همچنان پابرجاست و دولت باید عاجل اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی کار این اختیار را به دولت تفویض کرده و افزایش حقوق را تصویب کرده که شامل کارفرما، نماینده دولت و نماینده کارگری می شود و لذا دستگاه های مسئول باید در هنگام تصویب موضوعی آن را اعمال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید