افزایش نگران کننده 60 درصدی مرگ و میر در هفته سوم خطر نسبت به هفته قبل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد استان مرکزی با اشاره به پایین بودن پروتکل های بهداشتی استان گفت: با توجه به اینکه پروتکل ها یکی از راهکارهای اصلی مدیریت بیماری های عروق کرونر قلب است، میزان رعایت آن با پروتکل ها

وی افزود: آمار مقایسه مرگ و میر در هفته سوم و دوم آذرماه حاکی از افزایش 60 درصدی مرگ و میر است که جای نگرانی دارد و باید علل این حادثه به دقت بررسی و اقدامات لازم انجام شود. برای جلوگیری از افزایش مرگ و میر اتخاذ شده است.»

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: البته در بیشتر شهرها تقریباً به ثبات رسیده ایم، اما در برخی از شهرهایی که آمار رو به افزایش است این افزایش باید بررسی شود و از این افزایش هر چند اندک جلوگیری شود.

اکرمی با اشاره به پایین بودن رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی مدارس، گفت: در هنگام مراجعه بازرسان بهداشتی در مدارس، در صورتی که رعایت پروتکل ها در حد مطلوب نباشد، اولین فردی که باید پاسخگو باشد، مدیر آن واحد آموزشی است. . چگونه است که وقتی آب مدرسه قطع می شود، مدیر برای حل مشکل خودش پیشقدم می شود، اما پروتکل های بهداشتی که حتی مهمتر از آب آشامیدنی است را نادیده می گیرد؟

وی با انتقاد از نظارت ضعیف اتاق اصناف و اداره صمت استان بر واحدهای صنفی، گفت: آنها مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند، باید پلمپ شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد، اما برخورد با واحدهای متخلف را در واحدهای صنفی شاهد نیستیم. همه.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه از نوبت سوم واکسن کرون استقبال نشد، گفت: نیاز به رسیدگی به این موضوع وجود دارد. البته قرار بود سمنی ها در سلامت مدارس و کلاس ها دخالت کنند و به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند اما این اتفاق نیفتاد.

اکرمی با انتقاد از تزریق کم دوز دوم واکسن کراون در شهرستان‌های کمیجان و هنداب، گفت: فرمانداران این دو شهرستان به جای اینکه منتظر واکسن زدن باشند، در صورت لزوم به سراغ مردم بروند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید