افزایش چشمگیر حقوق و رتبه فرهنگیان از چه تاریخی محقق می شود؟

افزایش چشمگیر حقوق و رتبه فرهنگیان از چه تاریخی محقق می شود؟

معلم آنها و جایگاه تأثیرگذار ایشان باید در نظر گرفته شود، قسمت کوچکی از آن ممکن است وجود همین قانون رتبه بندی باشد و وقتی قانوناً اجرا و عملیاتی شد، می توان به آن بیشتر استناد کرد.

رتبه بندی فرهنگیان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن، هم اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. رتبه بندی معلمان در وهله اول یکی از اقداماتی است که برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است و سپس به فکر بهبود وضعیت معیشتی معلمان باشید، طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سر و صدا این روزهای مجلس است. زیرا با اجرای طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت در آینده به آخرین اخبار طرح رتبه بندی معلمان خواهیم پرداخت.

خلیل جواد یار در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان چقدر می تواند در ارتقای جایگاه معلمان موثر باشد، گفت: یکی از اهداف رتبه بندی معلمان ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آنان است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: ریشه بحث رتبه بندی در کشور ما در 4-5 سال اخیر و دو تصمیم بدیهی است که ارتباط مستقیمی با رتبه بندی معلمان در ابعاد مختلف اعم از صلاحیت عمومی، حرفه ای و حرفه ای و جنبه های مختلف دارد. ، ابعاد اعتقادی و اخلاقی هستند.»

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: اگر رتبه بندی درست و با سازوکار مورد نظر نوشته شود و اعمال شود بسیار خوب است اما باید گفت در آن و شاید در برخی ابزارها برخی از الزامات معلمان مغفول مانده است. در این مورد نیز اشکالی وجود دارد، اما باید گفت که هنوز می توان به آن امیدوار بود.

جواد یار با اشاره به معلمان تأثیرگذار در جامعه گفت: باید به معلمان و جایگاه تأثیرگذار آنها توجه کنیم. بخش کوچکی از این ممکن است وجود همین قانون رتبه‌بندی باشد و زمانی که قانوناً اجرا و عملیاتی شود، می‌توانیم به آن اطمینان بیشتری داشته باشیم.»

وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی معلمان از دل قانون حذف شده است، گفت: ما از این موضوع بسیار خرسندیم، اما یکی از انتقاداتی که معلمان به این قانون دارند این است که چرا این قانون تمدید شده است، تاخیرهایی که پیش آمده است. سند برای تغییر اساسی این باعث بی حوصلگی می شود.

وی ادامه داد: ما می گوییم با وجود مشکلات اقتصادی آیا این قشر از معلمان این حق را دارند یا خیر؟ با این حال در همه اصناف مطالباتی وجود دارد. متأسفانه نگرش نسبت به معلمان کمی متفاوت است و این برای معلمان آزاردهنده است. اگر این گروه تشویق شوند، می توانیم نتایج را به صورت ملموس ببینیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در زمان صدور احکام معلمان گفت: بلافاصله بعد از عید و در ابتدای سال جدید رتبه بندی معلمان صادر می شود تا همکاران از شیرینی آن بهره ببرند.

احمدی لشکی با اشاره به جلسه ای که روز گذشته برای سند املاک آموزشی برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش بیش از 5800 ملک در استان خوزستان دارد که آخرین وضعیت این املاک بررسی شد. استان خوزستان یکی از بهترین استان ها در این زمینه است.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور 5.2 متر است که پیش از این در استان خوزستان سرانه بسیار کم بود اما خوشبختانه اخیراً جهش قابل توجهی داشته و به 4.92 متر رسیده است. البته استاندارد ملی سرانه فضای آموزشی باید 8.5 متر باشد که حدود 3 متر عقب است.

معاون حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جزئیات رتبه بندی معلمان گفت: بخشی از لذت رتبه بندی معلمان به دلیل طولانی شدن این طرح کم شده است. اما در نهایت امروز مجلس و دولت این مژده را دادند و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کرد و از سوی رئیس مجلس به دولت و سپس به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: تمام وقت و تلاش ما برای ارتقای مقام معلمی است; برای ارتقای کیفیت آموزشی باید این رتبه را بدهیم و آموزش های لازم را برای تعیین جایگاه معلمان در طول سال ارائه دهیم.

احمدیه افزود: در این رتبه بندی معلمان به پنج رتبه کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، معاون آموزشی و مدرس معلم تقسیم می شوند.

وی افزود: در حال تشکیل کمیته حسابرسی هستیم و آیین نامه رتبه بندی معلمان را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و نمایندگان مجلس تهیه می کنیم و پس از تصویب در دولت ابلاغ می شود. رتبه بندی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا در رتبه بندی معلمان برای برخی معلمان امتیاز ویژه لحاظ می شود؟ وی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان برای برخی مکان های خاص استثنا در نظر گرفته ایم. معمولاً طبق قانون، یک معلم می تواند پنج سال بعد به رتبه بالاتر ارتقا یابد، اما معلمان شاغل در مناطق عشایری، مرزی، مدارس استثنایی و مدارس ابتدایی یک سال جلوتر از معلمان دیگر ارتقا می یابند. شد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر احکام معلمان را با کلمه انحصاری رتبه بندی معلم داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید