افزایش 20 درصدی تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897191

قائم مقام شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعلام کرد؛

ژیگلاری گفت: تولید بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان تامین کننده اصلی بنزین کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سروش جیگلاری معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: از جمله گام ها و دستاوردهای مهم شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان مروارید صنعت پالایش کشور در اولین دوره شش ماهه سال 1401 به نوعی افزایش تولید محصول استراتژیک بنزین است. که با وجود افزایش سفرهای تابستانی و به تبع آن افزایش مصرف روزانه کشور، اختلالی در تولید و مصرف بنزین در کشور ایجاد نشده است.

با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ملت بزرگ و نجیب کشور عزیزمان ایران و قرار گرفتن شرکت نفت ستاره خلیج فارس در لیست جدیدترین تحریم ها که هدف شوم قطع عرضه را دارد. سوخت مواد مصرفی، لجستیک و ناوگان حمل و نقل، نیروگاه ها و زیرساخت های کشور و در نهایت امنیت و آسایش هموطنان عزیز سلب شده است، گفت: یکی از اهداف اصلی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. تولید محصولات پاک با کیفیت بالاتر از حد مجاز اجزای استاندارد زیست محیطی یورو 5 در سطح جهانی به گونه ای که میزان گوگرد موجود در بنزین تولیدی پالایشگاه حدود 20 برابر کمتر از حد مجاز باشد. نقش بسزایی در کاهش آلودگی های زیست محیطی که خدمت ارزنده ای برای حفاظت از محیط زیست و سلامت هموطنان است اما دشمنان و بدخواهان ملت به این معضل توجهی نکرده و با تحریم به دنبال آسیب رساندن به سلامت هموطنان و محیط زیست هستند.

معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در اجرای مراحل بعدی پروژه برای افزایش ظرفیت و برنامه ریزی برای توسعه زنجیره ارزش محصولات، در آینده نزدیک خلیج فارس پالایشگاه ستاره تبدیل به پالایشگاه بزرگ و مدرن نفت می شود تا محصولات مورد نیاز کشور را تولید کند و ارزش افزوده ایجاد کند.

گیگلری خاطرنشان کرد: فرزندان نخبه، متخصص و غیور این مرز و بوم به عنوان مدافعان امنیت سبد سوخت کشور با گمنامی در شرایط سخت کار بی وقفه و شبانه روز در گرمای وحشتناک و با خودسری انکار، ایثار و فداکاری، دوش به دوش در پالایشگاه ستاره خلیج فارس. آنها برای تامین امنیت انرژی، خودکفایی و استقلال کشور، رفاه و اعتماد به نفس برای هموطنان عزیزمان تلاش می کنند و پرچم پرافتخار کشور عزیزمان را به قله های پیشرفت و ترقی برافراشته اند.

وی در پایان افزود: در سخت ترین شرایط علیرغم اعمال تحریم های همه جانبه علیه کشور عزیزمان، اما با تبدیل هوشمندانه تهدیدها به فرصت های منحصر به فرد و تکیه بر توان فنی و ظرفیت منحصر به فرد دانش بنیان بومی، افق های روشنی در پیش است. راه خودکفایی، پیشرفت چشمگیر و مدرن در تمامی حوزه های تخصصی صنعت پالایش کشور آشکار شده است که در سایه آن تداوم عملیات تولید بیش از 40 درصد بنزین در سبد سوخت کشور محقق شده است. ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید