تولید بنزین در پالایشگاه سه تار خلیج فارس افزایش یافت


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897138

معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شرکت نفت ستاره خلیج فارس، سروش زیگلاری گفت: از جمله اقدامات مهم شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان مروارید صنعت پالایش کشور در 6 ماهه اول سال 1401، افزایش تولید محصول استراتژیک بنزین بوده است. به نحوی که با وجود افزایش سفرهای تابستانی و افزایش مصرف روزانه بنزین در کشور، تعادل تولید و مصرف بنزین در کشور برهم نخورد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ملت ایران و قرار گرفتن شرکت نفت ستاره خلیج فارس در لیست تحریم های اخیر که هدف شوم آن اختلال در تامین سوخت، لجستیک و ناوگان حمل و نقل، برق است، گفت: گیاهان و زیرساخت های کشور و سلب امنیت و آرامش. وی گفت: یکی از اهداف اصلی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید محصولات پاک با کیفیت بالاتر از حد مجاز مولفه های زیست محیطی استاندارد جهانی یورو 5 است به گونه ای که میزان گوگرد موجود در بنزین تولیدی پالایشگاه حدود 20 برابر کمتر از حد مجاز است که تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در اجرای مراحل بعدی طرح توسعه ظرفیت و طرح های توسعه زنجیره ارزش محصول، در آینده نزدیک پالایشگاه خلیج ستاره ستاره متحول می شود. تبدیل به یک پالایشگاه نفت بزرگ و مدرن برای تولید محصولات مورد نیاز کشور و ایجاد ارزش افزوده بیشتر.

گیگلاری گفت: علیرغم اعمال تحریم های همه جانبه، در سخت ترین شرایط، با تبدیل هوشمندانه تهدیدها به فرصت های منحصر به فرد و با تکیه بر توان فنی و ظرفیت منحصر به فرد دانش بنیان بومی، افق های روشنی در مسیر خودسازی گشوده شده است. در تمامی حوزه های تخصصی صنعت پالایش کشور پیشرفت های چشمگیری و به روزی حاصل شده است و بر این اساس تداوم عملیات تولید بیش از 40 درصد سبد سوخت بنزین خلیج فارس در ستاره پارسی محقق شده است. به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان

دیدگاهتان را بنویسید