افزایش 20 درصدی دستمزد کارمندان و سربازان از اکتبر


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903017

زنگنه گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و تورمی کشور، علیرغم مشکلات مالی دولت، لایحه ای به مجلس ارائه شده که از مهرماه بین 5 تا 20 درصد حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​مشمول قانون کار افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی بیان کرد: ظرف دو روز در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای ملی با حضور سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی لایحه افزایش حقوق کارکنان در سه کمیسیون بازنشستگان و کارگران و همچنین بررسی منابع و در نهایت بین 5 تا 20 درصد به حقوق کارکنان کشور و ارتش مهر اضافه می شود.

وی تصریح کرد: این لایحه 50 هزار میلیارد تومان بار مالی داشت که بر این اساس حقوق همه کارکنان مشمول خدمت کشوری و لشکری ​​حدود یک میلیون تومان در حقوق پایه به حقوق ثابت اضافه می شود. و علاوه بر این حق خانواده و فرزند نیز دو چندان می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: همچنین در حوزه اقشار آسیب پذیری که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند کمک معیشتی آنها بین 15 تا 30 درصد افزایش می یابد، علاوه بر این کمبود عدالت در این زمینه داریم. سازمان ها و نهادهای مختلف به عنوان یک مورد خاص بر اساس این لایحه به دولت اجازه می دهد تا سقف 35 درصد افزایش یابد.

زنگنه افزود: بر این اساس به برقراری عدالت در حقوق کارکنان دولت نزدیک می شویم و شکاف بین برخی از کارکنان دستگاه های دولتی که مشمول قوانین کار بوده اند تقریباً پر می شود و امیدواریم بخشی از مشکلات معیشتی نیز برطرف شود. از این گروه نیز حل خواهد شد.

نماینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: منابع تقریبا آماده است و روز یکشنبه در صحن علنی مجلس ارائه می شود و از پایان مهرماه برای فیش حقوقی کارکنان اعمال می شود.

زنگنه خاطرنشان کرد: طبق لایحه دولت قرار بود شهریورماه محاسبه شود اما پیشنهادی که در کمیته پذیرفته شد افزایش بیشتر حقوق پایه یا ثابت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید