افزایش 200 درصدی حضور گردشگران ایرانی در ترکیه

افزایش 200 درصدی حضور گردشگران ایرانی در ترکیه

روز جدید آمار جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه حاکی از آن است که در هفت ماهه نخست امسال یک میلیون و 278 هزار گردشگر ایرانی وارد این کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر و نسبت به هفت ماهه نخست امسال بیش از پنج برابر شده است. 2020. تنها در ماه گذشته حدود 230 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند.

این گزارش می افزاید پس از اتباع کشورهای آلمان، روسیه، بریتانیای کبیر و بلغارستان، ایرانیان بیشترین تعداد گردشگران خارجی در ترکیه را تشکیل می دهند.

در هفت ماهه امسال بیش از 23 میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 130 درصد و نسبت به هفت ماهه سال 2020 رشد 326 درصدی را نشان می دهد.

بهبود روابط ترکیه با کشورهای عربی و اسرائیل نیز منجر به ورود موج بزرگی از گردشگران اسرائیلی و عرب به این کشور شد به طوری که تعداد گردشگران اسرائیلی در ترکیه تقریباً چهار برابر شد و به 440 هزار نفر رسید.

تعداد گردشگران در عربستان نیز بیش از 22 برابر شد و به 130 هزار نفر رسید. وضعیت مشابهی را می توان در مورد سفر اتباع سایر کشورهای عربی به ویژه امارات، کویت و بحرین مشاهده کرد.در هفته گذشته مرکز آمار ترکیه نیز گزارشی ماهانه از فروش خانه به خارجی ها منتشر کرد که نشان می داد ایرانیان در در رتبه دوم پس از روس ها، ایرانی ها 5315 واحد مسکونی از ترکیه خریداری کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

خرید مسکن در ترکیه توسط اتباع روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است و در مجموع در هفت ماهه امسال حدود 40 هزار واحد مسکونی در ترکیه به اتباع خارجی فروخته شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش داشته است. در مدت مشابه سال گذشته شهروندان روسیه، ایران، عراق، قرقیزستان، آلمان، اوکراین، افغانستان و یمن بزرگترین خریداران املاک و مستغلات در ترکیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید