ترکیه از بازگشت موج گردشگران ایرانی خرسند است

ترکیه از بازگشت موج گردشگران ایرانی خرسند است

روز جدید ابرو یشیلیگاچ، مدیر هتل رویال برک در وان گفت: «تاج تأثیر زیادی بر کار ما داشت و کار سختی بود. خدا را شکر پاسگاه ها باز است و ایرانی ها به شهر ما می آیند. این امر در گذشته تأثیر مثبتی بر گردشگری و خرید داشته است. تجار و صاحبان مشاغل آرام تر و شادتر هستند. ظرفیت هتل های ما تا 70 درصد پر است. در زمان های خاص این درصد در تمامی هتل های وان به 100 درصد می رسد. ما خیلی خوشحال هستیم.

صاحبان مشاغل کوچک محلی در وان در شرق ترکیه بسیار خوشحال هستند زیرا منطقه ای که ایرانیان در آن سفر می کنند بار دیگر با تعداد فزاینده ای از گردشگران از ایران همسایه مواجه است.

روزنامه صباح ترکیه با اشاره به رضایت صاحبان مشاغل در وان از هجوم گردشگران ایرانی به این منطقه نوشت: ترکیه سال گذشته مرزهای خود با ایران را بست و پروازها را به عنوان یک اقدام احتیاطی برای جلوگیری از گسترش تاج به حالت تعلیق درآورد. . ترکیه در اواسط سپتامبر زمین را باز کرد، اما ایران برخی از محدودیت های خود را تا هفته اول اکتبر حفظ کرد. گردشگران ایرانی از این پس می توانند تا ۷۲ ساعت قبل از ورود به ترکیه با آزمایش PCR منفی وارد وان شوند.

با بازگشت مشتریان ایرانی، صاحبان شرکت های داخلی در وان، تجارت آنها دوباره رونق می گیرد. ابرو یشیلیگاچ، مدیر هتل رویال برک در وان گفت: «تاج تأثیر زیادی بر کار ما داشت و کار سختی بود. خدا را شکر پاسگاه ها باز است و ایرانی ها به شهر ما می آیند. این امر در گذشته تأثیر مثبتی بر گردشگری و خرید داشته است. تجار و صاحبان مشاغل آرام تر و شادتر هستند. ظرفیت هتل های ما تا 70 درصد پر است. در زمان های خاص این درصد در تمامی هتل های وان به 100 درصد می رسد. ما خیلی خوشحال هستیم.

وان در نزدیکی مرز ایران قرار دارد. بیشتر گردشگران ایرانی در ماه های مارس و آوریل برای گذراندن تعطیلات 13 روزه نوروز که سال نو و فرا رسیدن بهار است به وان سفر می کنند. این شهر میزبان جشنواره خرید بزرگی است که مصادف با نوروز ایران است، جشنواره ای که 15 روز به طول می انجامد و منبع اصلی درآمد کسب و کارهای محلی و فرصت خوبی برای افزایش رزرو اتاق هتل است. به نظر می رسد سفر ایرانی ها به وان تاثیر مثبتی بر تمامی شرکت های این شهر داشته باشد. احتمالاً در سال جدید میلادی تعداد بیشتری از ایرانیان به وان سفر خواهند کرد.

نجمی سویملی، سهامدار و شریک هتل تجاری تامارا گفت: بسته شدن مرز تأثیر منفی جدی بر صنعت گردشگری وان گذاشته است. از شهریورماه ایرانی ها دسته دسته وارد وان می شوند. آنها به رونق کسب و کار محلی ما کمک می کنند. ایرانی ها در کشور خود فرصت چندانی برای تفریح ​​و آسایش ندارند. بازار آنها نیز محدود است. علاوه بر این، ایرانی ها لباس های ما را به دلیل کیفیت بسیار بالا ترجیح می دهند. خلاصه آنچه را که در ایران پیدا نمی کنند، مخصوصاً سرگرمی و خرید اینجا را به راحتی پیدا می کنند. آزادی اجتماعی کشور ما بیشتر از ایران است. ما همسایه مرزی هستیم و همه اینها باعث می شود ایرانی ها وانگ را برای سفر ترجیح دهند.

حدود 16000 ایرانی ظرف یک ماه پس از بازگشایی مرز وارد وان شدند. رئیس انجمن اتاق بازرگانی وانگ هفته گذشته اعلام کرد که روزانه حدود 1500 نفر وارد شهر می شوند و از آن خارج می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید