افزایش 26 درصدی خونگیری در خراسان شمالی در اسفند 1400 / از سرگیری واحدهای سیار انتقال خون در استان


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836913

حسین زارع با اشاره به اینکه خونگیری تحت تأثیر ولیعهد کاهش یافته است، گفت: با بهبود روند کرونا در استان، خونگیری در اسفند سال گذشته 26 درصد و در فروردین ماه 35 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ حسین زارع مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در نشست خبری گفت: سازمان انتقال خون نیز مانند بقیه دانشگاه های علوم پزشکی تحت تاثیر تاج قرار دارد. خدمات این روزها و آمار اهداکنندگان تحت تاثیر قرار گرفته است. کاهش یافته و قطعا نیاز به بیمارستان به سختی برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال 1400 با کاهش تاج، انتقال خون در وضعیت بهتری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در فروردین ماه 35 درصد افزایش نمونه های خونی وجود داشت.

زارع گفت: با وجود اینکه خراسان شمالی زیرساخت های کمتری دارد و نیمی از جمعیت در روستاها زندگی می کنند و بسیاری از شهرها مرکز خونگیری ندارند، خراسان شمالی همچنان در گروه استان های اهدا کننده خون قرار دارد. وی علاوه بر نیاز استان به تامین شبکه خون کشور کمک می کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی یادآور شد: واحدهای سیار خونگیری که در دو سال گذشته تحت تاثیر ولیعهد تعطیل شده بودند، با افزایش توسعه فعالیت ها فعال می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید