افزایش 36 درصدی تردد برون شهری / اشتغال 8000 گشت موتوری


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819527

معاون اجتماعی راهور از افزایش 36 درصدی تردد برون شهری نوروزی خبر داد و گفت: 8 هزار گشت موتوری در تمامی محورها حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ عینولا جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور در نشست خبری به مناسبت معرفی ستاد هماهنگی خدمات سیاحتی در نوروز گفت: از تاریخ 25 اسفند 1380 تا 14 فروردین 1380 بیش از 50 دستگاه داشتیم. درصد افزایش ترافیک ما این روزها به طور مرتب رانندگان را رصد می کنیم و برای بیش از دو میلیون نفر پیامک هایی با هشدارهای رانندگی پرخطر ارسال شده است که آنها را از نظارت آگاه کرده است.

وی گفت: آمارهای ستاد ناجا تعداد فوتی ها را تا دیروز 746 نفر اعلام کرده است که نسبت به سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است. ترافیک برون شهری رشد 50 درصدی و برون شهری رشد 36 درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: امسال صدا و سیما برای فرهنگ سازی در ایام نوروز همکاری بسیار خوبی با ما داشت.

سرهنگ جهانی تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که شاهد کاهش تصادفات باشیم به همین دلیل همه دستگاه ها تمام تلاش خود را کردند حتی 6 دستگاه خودرو و 30 موتور برق برای تشویق رانندگانی که تخلف نداشتند در نظر گرفته شد. سیستم این افراد را شناسایی کرده و به قرعه کشی جوایزی به آنها اهدا می کند. 8000 گشت موتوری در تمامی محورها و 18000 پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشتند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ادامه داد: بهتر است از واژه قربانیان در اخبار استفاده نشود، واژه قربانیان بهتر می شود. آمار کشته شدگان را سازمان پزشکی قانونی به طور دقیق تری اعلام می کند، اما دلیل اصلی تصادفات عدم توجه به جلو در حین رانندگی است که ریشه در تماشای تلفن همراه دارد. سپس سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز از دیگر علل تصادفات است. معکوس ها نیز ریشه در خستگی و خواب آلودگی دارند که 30 درصد از تصادفات را تشکیل می دهند.

مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این نشست گفت: یکی از اتفاقات خوب سفرهای امسال توزیع سفرها و تعریف مقاصد جدید گردشگری بود. سال ها پیش مردم به اصفهان و شیراز می رفتند اما امسال مقاصد گردشگری جدیدی را شناسایی و شهرهای کمتر شناخته شده را معرفی کردند. همچنین تلاش هایی برای افزایش میزان ماندگاری مسافران صورت گرفته است. وقتی توزیع متعادل سفر داشته باشیم در برخی نقاط از ازدحام جلوگیری می شود که کاهش تصادفات جاده ای را نیز به دنبال دارد. امسال بخشنامه ای به روستاها صادر کردیم تا زمینه برای ورود مسافران فراهم شود تا سفر به 500 روستای گردشگری محدود نشود. شاید برای اولین بار این کار برای بسیاری از روستاها سخت باشد اما می توان گفت حرکت خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید