افزایش 38.5 درصدی نرخ واکسیناسیون دام و طیور


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915216

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش 38.5 درصدی سطح واکسیناسیون دام و پرندگان با همکاری جهاد دامپزشکی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با حسن بهرام نیا استاندار ایلام با تشکر از مساعدت های استانداری در اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: با دستور رئیس جمهور، رزمایش جهاد دامپزشکی در 19 استان کشور تشکیل و متعاقباً انجام شد که این رزمایش نسبت به سال گذشته 38.5 درصد افزایش واکسیناسیون را افزایش داد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ سازمان دامپزشکی کشور تعداد مراکز بیماری تب برفکی در ایران از همسایگانی مانند ترکیه کاهش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که ما همچنان به مردم خدمت می کنیم. آنها برای پاکسازی و کنترل 6 بیماری مانند اسکوربوت، پوست ریه، طاعون، پا و دهان، آبله کوچک و هاری نیز در دستور کار قرار دارند.

آقامیری با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور پیشگیری را در اولویت قرار داده است افزود: بر اساس دستور مقام معظم رهبری «جهاد تابعین» با جدیت در جهت آگاهی، آموزش و ترویج اجرا می شود و در مناطق و روستاهای عشایری یک نفر به عنوان یک نفر تعیین شده است. “پیک دامپزشکی”.

وی با اعلام اینکه سازمان دامپزشکی کشور امتیاز بازآموزی را به اردوهای جهادی اختصاص داده و سالانه 120 امتیاز جمع آوری می شود، تصریح کرد: این طرح زمینه بسیار خوبی برای دانشجویان دامپزشکی و فارغ التحصیلان تازه وارد است که هم ویزیت و هم درمان و واکسیناسیون دارند. آنها به صورت عملی با یکدیگر آشنا می شوند. البته در کنار این افراد افراد با تجربه نیز حضور دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه کاهش مراکز روز به روز ادامه دارد تا به صفر برسد فعالیت جهادی دامپزشکی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 10 هزار واکسیناتور در سراسر کشور در حال آموزش هستند و در هر روستا به عنوان پیک دامپزشکی به دامداران خدمات ارائه می کنند، یادآور شد: البته قرارگاه سازندگی سپاه، بسیج عشایری، بسیج مصطفیین در کنار سازمان دامپزشکی کشور هستند. و همکاران ما به جهادگران کمک کردیم.

آقامیری با اشاره به اینکه امروز رزمایش جهاد دامپزشکی در مناطق صعب العبور استان ایلام در همین راستا است، گفت: خدمات پیشگیرانه با جدیت عملیاتی می شود; همچنین با اقدامات انجام شده، سازمان جهانی بهداشت حیوانات، صادرات مرغ ایرانی به عراق را به دلیل عاری بودن از بیماری های طیور به ویژه بدون آنفولانزای فوق حاد پرندگان تایید کرده است.

وی با بیان اینکه اخیرا کویت درخواست صادرات مرغ به این کشور را نیز داشته است، گفت: استان ایلام به دلیل هم مرز بودن با آن کشور، از پتانسیل خوبی در تولید و صادرات محصولات مرتبط با دام و طیور برخوردار است.

رویکرد جهادی سازمان دامپزشکی برای محرومیت زدایی

استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: استان ایلام ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد و دولت سیزدهم قول صادقانه ای داده است که «کار و عمل» است.

حسن بهرام نیا با ابراز خرسندی از اقدامات سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد سایر سازمان ها در کشور با الگوبرداری از این سازمان و استفاده از ظرفیت گروه های تخصصی جهادی بخشی از مشکلات موجود را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد جهادی برای محرومیت زدایی در کشور بسیار مهم است، از اقدامات خوب و عملیاتی سازمان دامپزشکی کشور قدردانی و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید