افزایش 41 درصدی عملیات اضطراری به دلیل آلودگی هوا

ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921988

روابط عمومی اورژانس تهران از شهروندان پایتخت خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند و گفت: 41 درصد از عملیات اورژانس تهران به دلیل آلودگی هوا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شروین تبریزی گفت: از 11 تا 16 دی ماه از 11 هزار عملیات اورژانسی، 3 هزار و 300 ماموریت قلبی و تنفسی انجام شده است و این تعداد به این معناست که حدود 30 درصد از اعزام های این سازمان امدادی به دلیل آلودگی هوا است.

وی در خصوص عملیات اورژانس دهم تا سیزدهم ماه جاری به دلیل تشدید آلودگی هوا، افزود: از 8 هزار و 500 ماموریت، 3 هزار و 500 عملیات یعنی حدود 41 درصد از عملیات اورژانس تهران مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده است. .

تبریزی افزود: اورژانس های قلبی و تنفسی در ماه های اخیر حدود 18 درصد از عملیات های اورژانسی را به خود اختصاص داده اند و افزایش تعداد عملیات امداد و نجات مربوط به مشکلات قلبی و تنفسی حاکی از آن است که با افزایش هوای آلوده تعداد عملیات های اورژانس افزایش یافته است. در تهران..

وی از شهروندان تهرانی به ویژه کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و زنان باردار خواست در این ایام در خانه بمانند، همچنین به سایر شهروندان توصیه کرد از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و در هنگام حضور در شهر از ماسک فلپ استفاده کنند. برای خوردن از مایعات، سبزیجات و میوه ها غافل نشوید.

وی گفت: با توجه به میزان آلودگی هوای شهر تهران، ناوگان مرکز اورژانس تهران در میادین اصلی شهر مستقر است.

تبریزی افزود: اتوبوس های آمبولانس هم اکنون در میدان آزادی، میدان شهرری و میدان تجریش مستقر هستند.

وی افزود: شهروندان در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع به اورژانس مراجعه کنند تا به مشکل آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود، همچنین در صورت نیاز به خدمات بیشتر، اورژانس انتقال می یابد. شهروندان به مراکز درمانی

دیدگاهتان را بنویسید