افزایش 43 درصدی فراوانی Omicron در شاهین شهر و میمه


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809858

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه اعلام کرد:

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه از افزایش 43 درصدی بیماری های عروق کرونر در این شهرستان خبر داد و گفت: تا 2 هفته آینده همچنان در راس موج ششم قرار خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی پارسا در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی از افزایش 34 درصدی ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب در شهرستان های شاهین شهر و میمه خبر داد و گفت: هفته گذشته از 1802 بیمار مشکوک به بیماری عروق کرونر قلب نمونه برداری (تاج گذاری) انجام شد که نتیجه 1098 آزمایش مثبت بود. تعداد موارد مثبت بیماری عروق کرونر قلب نسبت به هفته قبل 34 درصد افزایش داشته است.


* افزایش 43 درصدی تعداد بستری های عروق کرونر در شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه در هفته گذشته 63 بیمار کویدی بستری شده اند که نسبت به هفته گذشته 43 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در هفته گذشته 6 بیمار قیودی در این شهرستان جان خود را از دست دادند که نسبت به هفته قبل تغییر کرده است. اما نسبت به دو هفته قبل 20 درصد افزایش یافته است.

پارسا افزود: موج ششم کرونا از اوایل بهمن ماه با سویه آمیکرون آغاز شد و آمار مقایسه ای بهمن و دی ماه نشان دهنده برخی ویژگی ها به ویژه میزان بالای شیوع و آلودگی این سویه جدید تاج است.

وی افزود: تعداد کل مبتلایان به کووید در بهمن ماه 3048 نفر بود که نسبت به 172 نفر در دی ماه حدود 18 برابر افزایش داشت که بیشترین افزایش در گروه سنی میانسال (59 تا 30 سال) بود. حدود 10 برابر و سپس گروه سنی جوانان (29-18 سال) حدود 8 برابر و سپس گروه سنی (بالای 60 سال) حدود 7 برابر و سپس گروه سنی نوجوانان 5 تا 17 سال حدود 4 برابر. و گروه سنی کودکان تا 10 سال سال سه برابر شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه ادامه داد: از نظر بستری در بهمن ماه 180 بیمار بستری شدند که این رقم حدود دو برابر دی ماه است. همچنین در بهمن ماه 14 مورد فوتی داشتیم که متناسب با افزایش است. 8 درصد از ژانویه.


* در 2 هفته آینده همچنان در صدر موج ششم Omicron خواهیم بود

دکتر پارسا با بیان اینکه تا 2 هفته آینده همچنان در صدر موج ششم قرار خواهیم داشت، تاکید کرد: برای عبور سریعتر از قله این موج هولناک به سلامت، اول از همه شهروندان محترم باید پروتکل های بهداشتی به ویژه رعایت کنند. پوشیدن ماسک و پرهیز از تجمعات جدی باشید و همچنین واکسیناسیون را کامل کنید مخصوصا نوبت سوم.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع واکسن ها در اختیار شهروندان قرار دارد و تمامی افراد بالای 5 سال می توانند برای دریافت واکسن به مرکز واکسیناسیون انقلاب یا مراکز بهداشتی درمانی نزدیک محل سکونت خود مراجعه و نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.


* آغاز تزریق واکسن کوپارس (رازی) در شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه افزود: واکسن نوترکیب پارس (رازی) از روز شنبه 29 بهمن ماه 93 در مرکز واکسیناسیون انقلاب واقع در شاهین شهر، خیابان اقبال لاهوری (ورزشگاه انقلاب) تزریق می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن برای نوبت سوم تمام واکسن ها به جز واکسن بهارات قابل تزریق است، ادامه داد: واکسن فخرا در مرکز انقلاب موجود است و افرادی که دو دوز سینوفارم دریافت کرده اند می توانند از واکسن فخرا استفاده کنند. تزریق دوز سوم کردن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید