افزایش 8 برابری مراکز بهداشتی درمانی در پلدستی

ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806708

توسعه خدمات به برکت انقلاب اسلامی شتاب بیشتری گرفته است و در این میان حوزه پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با رشد حدود هشت برابری در حوزه بهداشت و درمان از چهار مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای پلدشت به بیش از 30 مرکز بهداشتی درمانی روند رو به رشدی داشته است. مراکز. .

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود. این رویداد بزرگ دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران دارد و این دستاوردها همچنان در حال رشد و ثمر است.

یکی از این دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان است و بر اساس آمارها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشرفت های زیادی صورت گرفته است که از نظر کمی و کیفی نسبت به رژیم پهلوی رشد چشمگیری داشته است.

ارتقای سلامت عمومی شهروندان، افزایش محصولات پزشکی در نقاط مختلف کشور، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر از جمله مواردی است که نشان از رشد و پیشرفت در سلامت دارد.

مهدی شاهی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری جشن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران و روند رو به رشد و پویایی انقلاب گفت: پلداش خلاصه شد که همه فقط یک پزشک دارند.

وی تصریح کرد: امروز شهرستان پلدشت دارای یک بیمارستان، یک درمانگاه تخصصی، 30 مرکز بهداشت با 40 بهورز، 3 مرکز فوریت های پزشکی و 2 مرکز روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان پلدشت با 6 پزشک عمومی، مرکز بهداشت مجتمع با 11 پزشک، 2 دندانپزشک و کلینیک تخصصی با 10 پزشک متخصص در خدمت شهروندان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت با اشاره به مرکز آزمایشگاهی افزود: این شهرستان دارای آزمایشگاه مرکزی، نازک علیا، مرکز زایمان مرکز نازک و 2 واحد نمونه برداری پورنک و ارس است.

شاهی گفت: طرح پزشک خانواده از سال 1384 در شهرستان آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

وی در خصوص اجرای سند تحول سلامت و احداث ساختمان افزود: در حال حاضر 7 خانه بهداشت در شهرستان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی، در دسترس بودن دستگاه های اشعه ایکس و سونوگرافی و ارائه خدمات به همشهریان نیز نقطه عطفی برای گسترش شبکه بهداشت و درمان پلدشت در سال های اخیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید