افشاگری جدید از قراردادهای عجیب در نقل و انتقالات استقلال

افشاگری جدید از قراردادهای عجیب در نقل و انتقالات استقلال

روح الله محمدی درباره مشکل میزبانی باشگاه صنعت نفت در لیگ برتر گفت: ورزشگاه تختی استانداردهایی برای میزبانی لیگ داشت اما پس از اتفاق تلخ متروپل، مسائل حساسی در نقاط مختلف به وجود آمد و بررسی هایی از سوی پالایشگاه آبادان انجام شد و ایراداتی به آن وارد شد. . قدمت ورزشگاه بالاست اما در این سال ها اقدامات ایمنی لازم انجام شده و مقدمات آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: ایراداتی گرفته شد و مراحل کار و تشریفات اداری از جمله مناقصه بلافاصله آغاز شد. پس از طی این مراحل کار شروع شد و اعلام کردند که این ورزشگاه تا قبل از شروع لیگ آماده خواهد شد. کار با سرعت خوب و بدون وقفه پیش می رود تا بتوانیم مسابقات را در آبادان با حضور تماشاگر انجام دهیم و در صورت نبود تماشاگر به تدریج مجوز حضور تماشاگران را بگیریم.

عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت با بیان اینکه عمر مفید سازه ورزشگاه تختی آبادان به پایان رسیده است و در صورت آماده نبودن این ورزشگاه میزبان بازی های خانگی صنعت نفت در کدام ورزشگاه است، تصریح کرد: در این زمینه که تخصصی است اظهار نظر نمی کنم، اما اگر این ورزشگاه آماده نباشد. ورزشگاه آماده نیست، ورزشگاه تختی اهواز یا فولاد را در نظر داریم. ورزشگاه خرمشهر اگرچه جوان است اما مشکلات زیادی دارد از جمله مشکل زمین چمن که برای شروع لیگ آماده نبود و امکانات ورزشگاه تمام نشده یا فرسوده شده بود.

محمدی درباره دلیل جدایی علیرضا منصوریان گفت: مذاکرات با آقای منصوریان تا روزهای آخر ادامه داشت که ایشان با بیانیه ای بیرون آمدند و دوست داشتیم در این فصل در کنار ایشان باشیم اما ایشان عذرخواهی کردند که دیگر در آبادان نیستند. . بر اساس نظرات ابراهیم قاسم پور به عنوان کمیته فنی و هیات مدیره، گزینه ها بررسی شد و از بین آنها تصمیم گرفتیم در خدمت آقای پرکاس باشیم که بهترین گزینه بود. از نظر اهداف بعد از جدایی آقای منصوریان با آقای پرکاس به توافق رسیدیم.

وی درباره وضعیت مالی و نقل و انتقالات باشگاه گفت: درآمدهای حاصل از فوتبال در همه جای دنیا مشخص است. حق پخش تلویزیون، فروش بلیت، فروش لباس و استفاده از اسپانسر که باشگاه ها با توجه به محبوبیت و نتیجه کسب می کنند. در کشور ما بر اساس قوانین برنامه پنج ساله پنجم و پس از آن برنامه پنج ساله ششم کمک های دولتی به ورزش ممنوع است، اما برخی از تیم هایی که صنعتی هستند، هزینه های زیادی را صرف فوتبال می کنند، به جز درآمد قانونی از محل. فوتبال، و آنها همیشه شاکی هستند.

عضو هیئت مدیره صنعت نفت همچنین گفت: صنعت نفت تنها تیمی است که بودجه آن توسط خود مجموعه مدیریتی باشگاه تامین می شود و نسبت به برخی تیم های صنعتی بودجه محدودی داریم. 50-60 میلیارد برآورد بودجه ما است که تلاش می کنیم تامین کنیم. رفتار مالی صحیحی که باید در فوتبال رعایت شود در لیگ برتر اصلاً شاهد آن نیستیم.

محمدی خاطرنشان کرد: مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره یک باشگاه صنعتی به هیات مدیره آن شرکت صنعتی می رود و در ابتدای سال 300 تا 600 میلیارد بودجه را تصویب می کند که بخشی از آن را به خود اختصاص می دهند. اول و بقیه یک دهم تا یک دوازدهم در سال دریافت می کنند. بودجه ما در باشگاه صنعت نفت محدود است و باید با وسواس بیشتری هزینه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان صنعت نفت در فصل گذشته اعداد عجیبی برای تمدید قرارداد ارائه کردند، گفت: بله. زواره ای و حمیدی فر که به استقلال رفتند در صنعت نفت رشد کردند و بازیکنانی سازنده بودند. آنها با مبلغی حدود 30 تا 40 برابر قراردادی که با ما داشتند به استقلال رفتند. ما بازیکنی از سال گذشته داشتیم که دو برابر سقف قراردادی که برای ماندن در تیم تعیین کرده بودیم، پیشنهاد داد.

عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت در خصوص مقایسه بودجه باشگاه با دو باشگاه دیگر خوزستان گفت: فولاد یک شرکت صنعتی است و شرایط خاصی دارد. محدودیت قانونی برنامه ششم توسعه شامل فولاد نمی شود. بودجه مجتمع نفت مسجد سلیمان با ما برابر است و برای دسترسی به بودجه خود باید مراحل اداری بیشتری را طی کنیم.

محمدی در خصوص مشکلی که مانع از واریز کمک های دولتی به حساب باشگاه صنعت نفت شد، تصریح کرد: زنگنه (وزیر سابق نفت) در این خصوص دستورالعملی نداده و در برنامه ششم توسعه همه هزینه های ورزش حرفه ای را تضییع حقوق کشور می داند. .

وی در خصوص روند انتقال بازیکنان خارجی به باشگاه های کشورمان گفت: فدراسیون با توجه به اتفاقاتی که در سال های اخیر در فوتبال داخلی رخ داد، آیین نامه ای تنظیم کرد که در آن تیم های سرخ رنگ تهران به دلیل اینکه در صدر قرار گرفتند. موارد زیادی که در بدن های مختلف وجود دارد. علاوه بر مشخصات و پرونده های بازیکن، باشگاه ها باید ضمانت نامه بانکی معتبری معادل قرارداد بازیکن خارجی ارائه کنند. پارسال این بند فقط برای استقلال و پرسپولیس اعمال نشد!

یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت با بیان اینکه برای به خدمت گرفتن بازیکن 200 هزار دلاری باید 8 میلیارد تومان واریز شود، گفت: با توجه به سقف تعهد و محدودیت بودجه، دست از سر ما گذاشت. مربی آزاد است تا بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کند. با تشکر از پرکاس برای در نظر گرفتن وضعیت بودجه باشگاه. او به سه بازیکنی که تشریفات حضور در ایران را می گذرانند نگاه کرده است و از بین آنها یکی دو بازیکن ظرفیت جذب می کنیم.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا منطقه آزاد به باشگاه صنعت نفت کمک مالی می کند، گفت: طبق قراردادی که با منطقه آزاد بسته بودیم، این شرکت 10 میلیارد تعهد اسپانسری داد. مسئولان امسال پیگیری کردند و صحبت از افزایش این رقم است. با شرایط آبادان هنوز قراردادی بین صنعت نفت و منطقه آزاد منعقد نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید