مدیران مدارس با قراردادهای توافقی افزایش تعرفه خدمات را تشویق می کنند/ سامانه سپند، راهکار مدیریت حمل و نقل دانش آموزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا علینکی پور معاون فنی و اجرایی سازمان حمل و نقل شهرداری اراک و عضو کارگروه ماده 18 دفتر مدرسه در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت ارائه خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان در اراک اظهار داشت: در پایان سال تحصیلی گذشته و پس از بازگشایی ناگهانی مدارس در اردیبهشت ماه، مدیران مدارس از سرویس دهندگان استفاده نکردند و رانندگان بر اساس توافقی کار کردند که ایجاد شد. مشکلاتی برای سال تحصیلی ایجاد کرد

وی افزود: طبق دستورالعمل نرخ سرویس مدارس در اردیبهشت ماه باید در کارگروه ماده 18 تصویب و برای تصویب به شورای شهر آورده شود. هزینه های نگهداری خودرو برای رانندگان افزایش یافته است که منجر به پیشنهاد و تصویب نرخ جدیدی شده است.

علیقی پور تصریح کرد: شرکت های حمل و نقل با تعرفه مصوب مشکلی ندارند و موظف به ارائه خدمات هستند اما تعدادی از مدارس با شرکت ها همکاری نکرده و مستقیما با رانندگان قرارداد نبسته اند که باعث افزایش قیمت شده است. تعرفه ها و شرکت ها نتوانستند ارائه کنند راننده مشکل دارد.

وی اذعان داشت: یکی از مشکلات این است که بسیاری از مدارس رانندگان فاقد صلاحیت را استخدام می کنند به این معنی که راننده مجوز فعالیت از سازمان حمل و نقل شهرداری را ندارد.

عضو کارگروه ذیل هنر. 18 ادامه داد: بر اساس آیین نامه شرکت ها و رانندگان مدیران مدارس هستند و سازمان حمل و نقل شهرداری صلاحیت رانندگان و شرکت ها را بررسی می کند.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: قیمت سرویس مدارس بر اساس ظرفیت مجاز وسیله نقلیه مصوب می شود و رانندگان و شرکت های حمل و نقل موظفند تعداد مسافران را در نظر بگیرند و موضوع نظارت نیز موضوعی است. انجمن اولیا و مربیان و ترافیک و سازمان حمل و نقل نیز در حال بررسی این مشکل هستند و گشت های بازرسی را از ابتدای مهر آغاز می کنند.

علینقی پور یکی از مشکلات را عدم درخواست خدمت والدین هنگام ثبت نام در مدرسه دانست و افزود: وزارت کشور چند سالی است که سامانه نظارت بر ناوگان مدارس را با نام «سپند» راه اندازی کرده و در حال اجراست. در برخی شهرها، زیرا اگر والدین درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند، مدیریت سرویس مدارس بهتر انجام می شود.

وی تصریح کرد: دستگاه های مربوطه به این سامانه متصل هستند و شهرداری شرکت های حمل و نقل فعال و واجد شرایط را به این سامانه معرفی کرده است، همچنین شرکت ها موظفند از زمان توزیع یارانه سوخت به رانندگان سرویس مدارس، رانندگان خود را در این سامانه ثبت نام کنند. فقط از طریق ثبت نام در این سامانه انجام خواهد شد.

عضو کارگروه ماده 18 دفتر مدارس اراک خاطرنشان کرد: اگرچه زمان استفاده از سامانه سپند در سال تحصیلی جاری گذشته است، اما والدین و مدیران مدارس نیز باید ضمن آشنایی با سامانه در سامانه ثبت نام کنند. مبنای خوبی برای استفاده از آن در سال بعد است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید