مدیران مدارس دانش‌آموزان را به دریافت واکسن تاج / واکسیناسیون برای 42 درصد از جمعیت 9 تا 12 ساله استان زنجان تشویق می‌کنند.


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819203

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در استان در گروه سنی 9 تا 12 سال 42 درصد واکسن دریافت کرده اند، گفت: 22 درصد از جمعیت 5 تا 9 ساله نیز هستند. واکسینه شده علیه تاج

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشهد تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی تاج و تخت، تمامی دانش آموزان امروز باید در مدارس استان حضور یابند و آموزش های حضوری ببینند که البته این امر باعث نگرانی والدین از حضور دانش آموزان در مدارس شد. “

وی با بیان اینکه همه مدارس موظف به رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک هستند، افزود: دانش آموزان در کلاس های درس از ماسک استفاده کنند و مدیران مدارس نیز مراقبت های بهداشتی خود را افزایش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اگر یکی از دانش آموزان علائم بیماری را دارد باید از سایر دانش آموزان جدا شود، گفت: یکی از مهم ترین نکات این است که تمامی مدارس باید دارای سیستم تهویه مناسب و پنجره باشند. مدارس باید برای تهویه باز نگه داشته شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که مدیران مدارس باید انجام دهند تشویق دانش آموزان به واکسیناسیون است خاطرنشان کرد: واکسیناسیون حداکثری دانش آموزان موجب ایمنی جمعی در مدارس می شود.

وی گفت: در حال حاضر 42 درصد از جمعیت 9 تا 12 ساله استان واکسینه شده اند. 22 درصد از جمعیت 5 تا 9 ساله نیز علیه کرونا واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در استان طبق انتظار پیش می رود و 51.5 درصد استان زنجان هر سه دوز واکسن تاج را تزریق کرده اند، خاطرنشان کرد: در استان نوبت اول 94 درصد و دوز دوم 87 درصد تزریق شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید