68 درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد دوز دوم واکسن تاج را دریافت کردند/ دنا پیشرو در واکسیناسیون

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785739

این موضوع در جلسه ستاد مبارزه با کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهرستان دنا پیشرو در واکسیناسیون کووید 19 است، اعلام شد که 68 درصد دانش‌آموزان دوز دوم واکسن تزریق کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز این نشست در ستاد تاج و تخت استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و روسای دستگاه های اجرایی برگزار شد.

پرویز یزدان پناه در این جلسه به آمار بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان اشاره کرد و گفت: تعداد کل مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی 464 هزار نفر و تعداد کل بیماران بستری 283 هزار و 62 نفر است. .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از تعداد 281 هزار و 78 نفر بستری در تاج خبر داد و گفت: تعداد کل بستری‌ها 184 نفر و تعداد بیماران بستری با آزمایش مثبت 72 نفر است.

وی با بیان اینکه 12 نفر در بخش های ویژه بستری شده اند، گفت: 81.11 نفر بهبود یافته اند.

یزدان پناه با بیان اینکه میزان مرگ و میر کاهش یافته است، گفت: پوشش واکسیناسیون در بین جمعیت بالای 12 سال 84 درصد است و در دور دوم بیش از 60 درصد واکسینه شدند.

این مسئول به تزریق 94 درصدی افراد بالای 12 سال در دنا اشاره کرد و افزود: موضوع مجالس و عروسی خارج از کنترل و نگران کننده است. از سوی دیگر، عادی سازی، کاهش محدودیت ها وجود دارد. “

وی به مشکلات در زمینه هزینه و درمان اشاره کرد و افزود: برای خرید کیت تاج باید منابع لازم را مطالعه کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تعداد ۲۸۴۸ کلاس حضوری در این جلسه خبر داد و گفت: ۱۴۹ کلاس به قوه قضائیه معرفی و ۳۲ کلاس تعطیل شدند.

بانشی این دیدار را در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی 5 هزار نفری برگزار کرد و افزود: در این مسابقات فاصله اجتماعی و همچنین رعایت پروتکل ها در نظر گرفته شده است.

وی میزان واکسیناسیون در گروه دانش آموزان کشور را در مرحله اول 60 درصد و در مرحله دوم 40 درصد عنوان کرد و افزود: در استان مرحله اول واکسیناسیون 86 و مرحله دوم 66 است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان واکسیناسیون فرهنگیان در نوبت اول سال 98 و سه دهم درصد و در نوبت دوم به 90 درصد اشاره کرد و گفت: 91 درصد دانش آموزان نوبت اول و حدود 68 نفر دریافت کردند. درصد دوز دوم را دریافت کردند.

هادی زارع پور افزود: حضور در کلاس های ابتدایی و متوسطه به نوبه خود شخصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان به طرح پایلوت گردشگری استان اشاره کرد و گفت:

صفایی به ضرورت معرفی فرصت های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: 15 ناظر در قالب سه تیم بر اماکن گردشگری برای رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند.

استاندار به وضعیت مطلوب کرونا در استان اشاره کرد و گفت: آمار کرونا در برخی شهرها تغییر کرده است که به این معناست که کریدور از آبی به زرد تغییر کرده و هشدار دهنده است.

احمدزاده به تعداد سه مورد فوتی کرونا در استان در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی نداشته است. این خبر خوبی است».

وی در ادامه به وضعیت پایدار برخی استان ها و اینکه در استان ما روند نزولی دارد، گفت: استان ما از نظر ریسک در سطح بالایی قرار ندارد و این به معنای کاهش پروتکل ها نیست.

وی با اشاره به پایین بودن میزان واکسیناسیون نسبت به استان های همجوار مانند فارس، افزود: اولویت واکسیناسیون برای کاهش مرگ و میر در دنیا اجتناب ناپذیر است. در این راستا، روسیه، ایالات متحده و اروپا شاهد افزایش آلودگی هستند. این موضوع را نشان می دهد.«واکسیناسیون تاثیری در کاهش عوارض ندارد، اما در کاهش مرگ و میر مفید است.

احمدزاده جدی گرفتن طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ولیعهد را ضروری می داند و می گوید: عرصه اصلی کار بسیج در کشور مبارزه با تاج و تخت و یکی از عرصه هایی است که شهدا در آن کادر پزشکی محسوب می شوند.

وی با اشاره به خطرات پیش روی بسیج و گروه های نظامی در نتیجه ولیعهد، تصریح کرد: سپاه استان با جدیت بیشتری برنامه شهید سلیمانی را دنبال می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از زحمات سپاه و بسیج و همچنین کاهش تلفات جانی مردم در کرونا تشکر کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت سبز در کشور راه اندازی می شود، افزود: آموزش در حوزه آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود و با توجه به افتتاح مدارس ابتدایی و متوسطه در آذرماه این جدیت ادامه یابد.

عالی ترین مقام اجرایی استان اجرای و راه اندازی طرح خانه به خانه اجرا و تزریق واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری بسیج و نیروهای سپاه را برشمرد و افزود: به صفر برسیم و فوتی نداشته باشیم.

استاندار به لزوم پوشش گسترده اینترنت در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: مدیرکل آموزش و پرورش باید آماری از تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل و دلایل این امر ارائه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید