قراردادهای نقل و انتقالات و استقلال

گفتنی است از بین بازیکنان فعلی استقلال در پایان فصل قرارداد 6 بازیکن از جمله عارف گلامی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سعید مهری، آرمان رمضانی و وریا گفوری به پایان می رسد. این تا زمانی است که پیش از این برخی رسانه ها از پایان قرارداد مهدی مهدی پور خبر داده بودند اما همانطور که پیش از این نوشتیم این بازیکن برای فصل آینده با استقلال قرارداد دارد و می تواند رضایت نامه خود را بگیرد و با پرداخت مبلغی از استقلال جدا شود. در حال حاضر اما تکلیف این بازیکن با استقلال مشخص نیست و در روزهای پایانی فصل سرنوشت تداوم همکاری مهدی پور و استقلال به طور قطعی مشخص خواهد شد.
پیش از این نیز نوشته بودیم که بر اساس گزارش ها پیشنهادی از یک باشگاه قطری به این بازیکن رسیده که همکاری طولانی مدت هافبک استقلال با این باشگاه برای فصل آینده در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

تکلیف سیلوا در پایان فصل مشخص می شود
پس از جدایی مردمند و یزدانی از استقلال، ستاد این تیم بهترین انتخاب ممکن را انجام داد و حضور یک مدافع برزیلی در استقلال در بین بازیکنان آزاده خارجی آماده می شد. بر این اساس، رافائل سیلوا اواسط اسفند سال گذشته پس از بازدید از باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال، قرارداد رسمی خود را امضا کرد. این مدافع 29 ساله برزیلی که در شهر کویاب در غرب برزیل به دنیا آمده است. این بازیکن در سال های اخیر پیراهن بوآویستا و الفیصلی پرتغالی عربستان را نیز بر تن کرد و فصل گذشته با الفیصلی به حذف از جام حذفی عربستان دست یافت اما در نیم فصل دوم به دلیل حضور در این تیم از این تیم اخراج شد. تغییرات در بازیکنان استقلال با انتخاب کادرفنی به این باشگاه پیوست.

طبق اعلام این باشگاه، قرارداد سیلوا با استقلال تا پایان این فصل ادامه خواهد داشت. البته با توجه به درخشش سیلوا در جمع آبی ها، در هفته های اخیر گمانه زنی هایی مبنی بر شفاف سازی این بازیکن در پایان فصل و ادامه همکاری او با باشگاه استقلال مطرح شده و حتی برخی اخبار حاکی از تمدید قرارداد سیلوا با استقلالی ها بود. پاسخ مسئولان این باشگاه

با تمام این تفاسیر اما به نقل از «فرهیختگان»، در خصوص ادامه همکاری با این مدافع برزیلی، باشگاه استقلال ابتکار عمل را به دست گرفت و سیلوا پاسخ نهایی را برای تمدید یا عدم تمدید قرارداد به پایان فصل موکول کرد. . نکته قابل توجه اینکه شنیده می شود سیلوا در این مدت کوتاه علاقه زیادی به استقلال نشان داده و مشکلی برای ادامه همکاری با استقلال ندارد اما دو عامل احتمال انصراف از همکاری با آبی ها برای فصل آینده را کاهش می دهد و می شود. بر همین اساس طبق شنیده ها به دلیل برخی مشکلات خانوادگی مربوط به این بازیکن از یک سو و هزینه بالای این مدافع حرفه ای از سوی دیگر ادامه همکاری سیلوا با استقلال در فصل آینده در هاله ای از مه است. وجود ابهام و ادامه این همکاری محتمل تر است. ضعیف تر از همیشه باش البته کادرفنی استقلال در پایان فصل این فرصت را دارند که پنجره نقل و انتقالات را باز کنند و به بازیکنان داخلی و خارجی که قیمت کمتری دارند نگاه کنند و گزینه ارزان تری را با قیمت کمتر جایگزین سیلوا کنند که احتمالا مرادمند و سوارکاران هستند. تا آن زمان نیز مشخص شده اند و اگر این دو بازیکن تصمیم غیرمنتظره و عجیبی نگیرند، از این پس می توان این دو یا حتی یکی از آنها را جایگزین سیلوا دانست. البته مرادمند تا پایان این فصل در جمع آبی ها حضور دارد اما یزدانی در صورت بازگشت تا پایان فصل آینده باید به صورت مستقل به کار خود ادامه دهد.

همانطور که اشاره کردیم به جز سیلوا، تعهدات 5 بازیکن دیگر استقلال به همراه مهدی پور برای فصل آینده هنوز مشخص نیست و باید دید این بازیکنان اصلا در لیست مجیدی برای ادامه همکاری با استقلال خواهند بود یا خیر. برای شروع. سال گذشته در این مقطع از فصل، تعداد زیادی از بازیکنان در لیست گسترش بودند، اما باشگاه و کادرفنی ترجیح دادند کار را به پایان فصل موکول کنند. ، دانشگر، مطهری، مظاهری و حسینی چه حواشی ایجاد شد تا آبی ها با جنگ و تضاد و حواشی از همان فصل قبل شروع به کار کنند.

با این حال شرایط استقلال امسال بهتر از سال گذشته است. چرا که برخی بازیکنان نیمکت نشین مانند مهری، چسمی، رمضانی و حتی وریا گفوری در پازل تفکرات تاکتیکی مجیدی نیستند و او تنها عارف گلمی است که ماندن یا رفتنش می تواند معادلات آبی ها به خصوص خط دفاعی تیم را تحت الشعاع قرار دهد. با این حال شنیده ها حاکی از آن است که برخی حرکات غیررسمی برای تمدید قرارداد این بازیکنان که ممکن است در لیست ادامه دار استقلال باشد، به زودی آغاز شود، هرچند به نظر نمی رسد بازیکنان به درخواست باشگاه برای تمدید قرارداد پاسخ منفی دهند.

مشکلات اصلی فصل آینده
پیش از این در فرهیختگان از فصل عجیب استقلال در فصل بیست و دوم (فصل آینده) خبر داده بودیم و نوشته بودیم که چالش واقعی و شرایط سخت استقلال از فصل بیست و دوم آغاز می شود و اگر هم اکنون اقدامی نشود، در پایان. این فصل و آبی ها در آستانه فصل بیست و سوم در مجموع بازیکنان خود تا مرز سقوط پیش خواهند رفت.

تا پایان فصل بیست و دوم، قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان استقلال به پایان می رسد و اگر از این پس به این موضوع رسیدگی نشود، مطمئنا مدیران استقلال برای بستن استقلال در فصل بیست و سوم با مشکل مواجه خواهند شد.

این در حالی است که سید حسین حسینی و علیرضا رضایی هر دو دروازه بان تیم در پایان فصل آینده با آبی پوشان قرارداد خود را با استقلال فسخ خواهند کرد. در بین مدافعان سیاوش یزدانی در صورت بازگشت ابوالفضل جلالی و محمد دانشگر در پایان فصل آینده با استقلال به کار خود پایان می دهند و قرارداد این دسته نیز به پایان می رسد.

برای هافبک ها قرارداد بازیکنانی چون مهدی مهدی پور (مشروط)، کوین یمگا، زبیر نیکونفس، رضا آذری، امیرحسین حسین زاده و جعفر سلمانی به همراه عزیزبک امانوف در پایان فصل آینده با استقلال به پایان رسید. و ارسلان مطهری اشاره کردند که کارشان با آبی ها تا پایان فصل آینده به پایان می رسد. البته بیشتر این قراردادها در زمان مدیران قبلی منعقد شده و به نظر می رسد حرکت رو به جلو در این زمینه برای مدیران فعلی کار سختی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید