افشای سامانه آنلاین خدمات پزشکی نیازمندان و نیازمندان

ساعت: 22:05
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796692

سعید کاظمی گفت: سامانه ارجاع بیماران نیازمند را ایجاد کرده ایم و با کمک جمعی از دست اندرکاران حوزه سلامت این سامانه با حمایت خیرین نگارش و راه اندازی شد که از امشب شروع به کار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، سعید کاظمی دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در استان کرمان گفت: بعد از انقلاب یک اتفاقی در کشور ما افتاد و آن حضور مردم، خیرین، خیرین، سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی بود. او باید به مردم و محرومان خدمت می کرد.


وی ادامه داد: با میزان کمک ها، اما در تمام این سال ها مشکل وجود داشته و هماهنگی بین همه این فعالیت ها وجود نداشته و گاهی برخی وام ها و سرمایه ها هدر رفته است. ما سال گذشته شروع کردیم.این کار را کردیم تا این شکاف را پر کنیم.

کاظمی ادامه داد: از همه گروه‌ها به‌ویژه سازمان‌های مردم‌دولتی خواستیم تا در موضوعات مورد علاقه مردم هماهنگی ایجاد کنند تا به عنوان الگو؛ سامانه بحث و گفتگو برای ارجاع بیماران نیازمند ایجاد کرده ایم و این سامانه با کمک جمعی از معاونین سلامت نوشته و با حمایت خیرین آغاز به کار کرده است که از امشب شروع به کار می کند.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی تاکید کرد: تست های اولیه این سامانه انجام شده و خدای ناکرده به صورت پایلوت از مرکز استان کرمان شروع به کار می کند.

وی با بیان اینکه 7 سطح برای این سیستم وجود دارد، گفت: همه افراد دلسوز و دلسوز و همه کسانی که می خواهند به مردم کمک کنند. آنها می توانند به عنوان عامل در این سیستم عمل کنند.

کاظمی ادامه داد: تمامی کادر درمانی اعم از خصوصی و دولتی می توانند جایگاه خود را در این سامانه ببینند و به صورت داوطلبانه به نیازمندان خدمات ارائه کنند و تمامی خدمات ارائه شده به افراد رایگان است.

او گفت: منطقی است. برخی از خدمات گران هستند که مراکز درمانی می توانند آن ها را کاهش دهند، اما برخی باید ارائه شوند تا سامانه شماره حساب داشته باشد، شماره حسابی به نام آستان قدس برای درمان بیماران نیازمند طراحی شده است.

کاظمی ادامه داد: تمامی خیرینی که دوست دارند بخشی از اموال خود را به عنوان نذر یا نذر سلامت برای درمان بیماران نیازمند در نظر بگیرند، می توانند مبلغ مورد نظر را به شماره حساب اعلام شده در سامانه واریز کنند و در عین حال پیگیری کنند که هدف از این کارها چیست. پول و سرانجام آنها به کجا رسیدند؟

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی گفت: سایر سطوح خدماتی مانند پشتیبانی درمان، تحویل دارو، بستری و حتی مواردی مانند انتقال بیمار نیز رصد شد. قطعاً افرادی هستند که می خواهند حمایت کنند تا بتوانند به عنوان بیمار بیمار خدمت کنند.”

وی ادامه داد: ویلچر، واکر، عصا و یا موارد دیگر حتی تهیه شده است و مراکزی که این دستگاه ها را دارند می توانند به صورت وام در اختیار بیماران قرار دهند و پس از طی دوره درمان وام را بازپرداخت کنند.

کاظمی اذعان داشت: برخی مکان ها برای اسکان همراهان بیماران غیربومی که از راه دور و نزدیک به استان مراجعه می کنند اعلام آمادگی کرده اند و می توانند فضای لازم را برای اسکان این افراد فراهم کنند که در سامانه قابل مشاهده است.

دبیر مراکز خدماتی رضوی تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با مجموعه بیمه داشتیم، پس از آشنایی بیمار، در صورتی که بیماری تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشد، از طریق سامانه در مراکز بیمه ای معرفی و تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. و خدمات در کوتاه مدت از طریق بیمه دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید