رفع چهره محرومیت بر دوش جهادگران شیعه و سنی / از برچیدن مدارس در کاپری تا رساندن آب و خدمات پزشکی به نیازمندان جنوب شرق


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886838

خدمت رسانی ایثارگرانه به مردم بویژه مستضعفین از مهمترین نکاتی است که جهادگران بسیجی سیستان و بلوچستان در سرلوحه کار خود قرار داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، ماموریت سازمان بسیج ایجاد هم افزایی و همکاری و کمک به دولت در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال است.

بسیج سازندگی تاکنون فعالیت های زیادی در زمینه های جهادی، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی انجام داده است و نظر دست اندرکاران این قشر بر این است که به فرموده مقام معظم رهبری تنها با انجام جهادی و انقلابی است. فعالیت‌هایی که می‌تواند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را ممکن سازد

هر جا که دیگر ارگان ها و سازمان ها به دلایلی نتوانستند کاری از پیش ببرند بسیج سازندگی به همراه سایر نهادها برای رفع سختی ها و مشکلات مردم سیستان و بلوچستان آمدند و با ایجاد این اردو و صدها پروژه در اقصی نقاط استان تلاش کردند. برای رفاه، اقتصاد و محرومیت زدایی را بدون هیچ عنایتی به مردم عرضه کردند و به عنوان خدمتگزار در کنار مردم بودند تا از مشکلاتشان بکاهند.

در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در حومه شهر؛ گروه های جهادی در کنار دستگاه های خدمات رسان در منطقه حضور یافتند و به ارائه خدمات پرداختند.

گروه های جهادی برای مشارکت در ساخت و ساز و نوسازی، تهیه اقلام و کالاهای اساسی، تخلیه آب در منطقه حضور فعال داشتند و تا پس از برنامه ریزی و جمع بندی در کنار مردم بودند و برای رفع مشکلات نیازمندان کمک می کردند.

مدارس کاپری یکی از بارزترین مصادیق محرومیت زدایی در استان است که با کمک بسیج سازندگی و حمایت سازمان نوسازی نقش بسزایی در تخریب این نوع مدارس داشت. ، توسعه و تجهیز مدارس.

اطلس گروه های جهادی در سطح سیستان و بلوچستان یک هزار و 743 گروه جهادی را ثبت کرده است که از این تعداد 135 گروه ویژه، 410 گروه فعال و 1198 گروه منظم هستند. بدین ترتیب 1323 گروه متشکل از برادران و 411 گروه متشکل از زنان بودند. ،

وی تاکید کرد: این گروه ها در قالب 40 گروه تخصصی فرهنگی، بیش از 100 گروه تخصصی سازندگی، بیش از 80 گروه در حوزه بهداشت و درمان، 120 گروه از اقشار مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی هستند. ، 1312 90 گروه نیز در حوزه محرومیت زدایی و خدمات عمومی فعال هستند.

ایثارگری ویژگی اصلی گروه های جهادی است

مرتضی جعفری مسئول گروه جهادی شهید محمدعلی جعفری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه گروه جهادی شهید محمدعلی جعفری یکی از گروه های جهادی فعال سیستان و بلوچستان به ویژه در مناطق حاشیه ای است، گفت: شهرستان زاهدان در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، ساختمانی، بسته های خانگی، تهیه جهیزیه در حال توسعه فعالیت است.

وی افزود: این گروه جهادی همزمان با شیوع ویروس مخوف کرونا و با محوریت دستورات رهبر انقلاب برای کنترل و کاهش خسارات ویروس کرونا، اقدام به تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، معاینه و معاینه بیماران کردند. معابر مناطق دورافتاده شهر زاهدان را ضدعفونی کردند.

از تلاش جهادی برای حل بحران آب تا توزیع 100 بسته معیشتی

مسئول گروه جهادی شهید جعفری ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی و کمک به ولی نعمتان در مناطق فقیرنشین و حاشیه نشین، این گروه اقدام به بازسازی و نوسازی منازل محرومان کردند که در این راستا امسال خانه مادر شهید در سال 1396 مرمت شد. زاهدان یکی از آن اقدامات بود

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 100 بسته معیشتی بین حاشیه نشینان توزیع شده است که در این مدت سه مجموعه جهیزیه برای زوج های جوان تسهیل شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه امروز گروه های جهادی منشأ خیر و برکت شده اند، گفت: برای رفع تنش آبی به ویژه در فصل تابستان، این گروه جهادی با همت بسیج سازندگی و قرارگاه قدس که تدارک دیده و ایمن سازی شده بود. چهار منبع آب، به نصب این تعداد مخزن در حومه شهر ادامه داد. همچنین برای مقابله با گرمای هوا 10 دستگاه کولر گازی را به صورت رایگان برای خانواده های نیازمند تعمیر می کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید