اقدامات بیشتر روسیه علیه اوکراین با تحریم های شدید روبرو خواهد شد

وی گفت: ما حضور خود را در اروپا با متحدان خود در ناتو افزایش خواهیم داد. تهاجم احتمالی به اوکراین هزینه بالایی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که پاسخ پوتین به او چه بوده است، گفت که ایالات متحده و روسیه به دنبال حل و فصل این اختلاف خواهند بود.

او گفت: «آنچه من متوجه شدم این بود که او موافقت کرد تا اواسط ماه آینده سه کنفرانس بزرگ با مقامات ارشد آمریکایی در اروپا برگزار کند. با هیچ کدام مخالفت نکرد.

بایدن افزود که او (پوتین) نگرانی خود را در مورد ناتو و ایالات متحده در اروپا ابراز کرده است و ما نیز نگرانی خود را ابراز کرده و گفته ایم که می توانیم در مورد برخی از این موضوعات گفتگو کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌های احتمالی روسیه در صورت ادامه حضور نظامی در مرزهای اوکراین گفت: من نمی‌خواهم از اینجا و در ملاء عام مذاکره کنم، اما به صراحت اعلام کرده‌ام که او (پوتین) نمی‌تواند به اوکراین برود. . . .

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه 30 دسامبر 2021 تلفنی 50 دقیقه ای داشتند. به گزارش آسوشیتدپرس، این گفتگو توسط پوتین درخواست شده است.
این دومین دیدار سران دو کشور در دسامبر 2021 و قبل از نشست برنامه ریزی شده نمایندگان عالی آمریکا و روسیه در 10 ژانویه در ژنو بود.

گفت و گوهای راهبردی بین روسیه و ایالات متحده در مورد امنیت در 10 ژانویه 2022، نشست شورای ناتو-روسیه در 12 ژانویه و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در 13 ژانویه برنامه ریزی شده است.

بایدن و زلنسکی در 2 ژانویه تماس تلفنی داشتند

به گزارش سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا قرار است روز یکشنبه 2 ژانویه 2022 با ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کند.

این گفتگوها چند روز پس از آن صورت می گیرد که بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس گرفت و از او خواست تا بحران نظامی در مرز اوکراین را کاهش دهد.

سخنگوی کاخ سفید گفت، بایدن روز یکشنبه با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگوی تلفنی داشته باشد تا بر حمایت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کند.

سخنگوی کاخ سفید افزود که بایدن همچنین با رئیس جمهور اوکراین درباره افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و آمادگی برای تعهد دیپلماتیک آینده برای کاهش تنش در منطقه گفتگو خواهد کرد.

این تماس تلفنی تنها چند روز قبل از دیدار مقامات روسی-آمریکایی در ژنو در 10 ژانویه انجام شد. پیش از این، زلنسکی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفتگو کرد.

آمریکا و متحدانش می گویند حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور است و پوتین قصد حمله به کی یف را دارد، در حالی که مسکو بارها اعلام کرده است که اقدام نظامی خود در مرز اوکراین عادی است.

منطقه دونباس در شرق اوکراین با جمعیت روسی واقع شده است و از سال 2014، روس های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را ایجاد کرده و مقامات محلی مستقل از دولت اوکراین را تشکیل داده اند.

روسیه بارها از دولت اوکراین خواسته است تا با نمایندگان دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل اختلافات مذاکره کند، اما کی یف اتهامات مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان و مذاکره با نمایندگان این مناطق رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید