گروه 7 وعده تحریم های جدید علیه روسیه در صورت ادامه عملیات در اوکراین را داده است

گروه 7 وعده تحریم های جدید علیه روسیه در صورت ادامه عملیات در اوکراین را داده است

روز جدید گروه هفت، گروهی متشکل از هفت قدرت جهانی، روسیه را تهدید کرده است که در صورت ادامه اشغال اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع خواهد کرد. این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که دستاوردهای نظامی روسیه در جنگ به رسمیت شناخته نخواهد شد.

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در بیانیه مشترکی اعلام کردند که «اگر روسیه عملیات خود در اوکراین را متوقف نکند، اقدامات بیشتری برای افزایش تحریم ها اتخاذ خواهد شد». ، انجام خواهد داد

آنها تاکید کردند که دستاوردهای نظامی روسیه در اوکراین که منجر به “هر گونه تغییر در وضعیت” مانند الحاق این سرزمین می شود، به رسمیت شناخته نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «آنال بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، ریاست کنفرانس ویدیویی وزرای خارجه کشورهای گروه 7 کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده و نماینده عالی اتحادیه اروپا را بر عهده دارد. دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین نیز به جمع وزرای G7 پیوست. در این نشست، وزیران جنگ روسیه علیه اوکراین توسط بلاروس را محکوم کردند و نسبت به خسارات و ویرانی های بی معنی ناشی از حمله از پیش برنامه ریزی شده روسیه به یک کشور دموکراتیک و مستقل ابراز نگرانی کردند. آنها از روسیه خواستند فورا تهاجم به اوکراین، جمعیت غیرنظامی و زیرساخت های غیرنظامی آن را متوقف کند و فورا نیروهای خود را خارج کند.

این بیانیه می افزاید: وزیران توافق کردند که این نقض فاحش اصول اساسی صلح و امنیت بین المللی و نقض هنجارهای دیکتاتوری حقوق بین الملل نباید بی پاسخ بماند. در پاسخ، گروه هفت تحریم‌های گسترده و هماهنگ از جمله علیه بلاروس را اعمال کرد، زیرا تهاجم روسیه را تسهیل می‌کرد. اگر روسیه جنگ خود علیه اوکراین را متوقف نکند، گروه 7 به اقدامات بیشتر ادامه خواهد داد. وزیران تاکید کردند که هرگونه تغییر در وضعیت در نتیجه تجاوز روسیه به رسمیت شناخته نخواهد شد. وزراء موافقت کردند که از نزدیک برای اطمینان از محکومیت گسترده و قوی بین المللی رفتار نادرست روسیه همکاری کنند.

آنها تاکید کردند که وزیران از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا موضعی روشن در برابر تجاوز روسیه اتخاذ کنند و اقدامات آن را در سازمان ملل به ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر محکوم کنند. وزرا همبستگی خود را با مردم اوکراین و تسلیت خود را به قربانیان جنگ و خانواده های آنها ابراز کردند. آنها از فرصت تبادل نظر با دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مورد وضعیت در حال تحول و تلاش های دیپلماتیک احتمالی برای حمایت از اوکراین و دولت منتخب دموکراتیک آن استقبال کردند.

گروه 7 اعلام کرد، وزراء درباره اقدامات سخت‌تر برای حمایت از اوکراین و مردم آن، از جمله کمک‌های امنیتی و سایبری، و همچنین حمایت از مبارزه با اطلاعات نادرست صحبت کردند. وزرا به نیازهای فوری جمعیت غیرنظامی در اوکراین اذعان کردند و در مورد کمک های بشردوستانه به توافق رسیدند. آنها قول دادند در صورت لزوم کمک های بشردوستانه را افزایش دهند. آنها بر لزوم احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه، دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک های بشردوستانه، حفاظت از کارکنان بشردوستانه و افراد آواره بین المللی در سراسر کشور تاکید کردند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که روسیه مسئول تمام خسارات ناشی از تجاوز نظامی به اوکراین و جمعیت و دارایی های آن است.

کشورهای G7 پیش از این تحریم های سختی را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین وضع کرده اند. ایالات متحده و اتحادیه اروپا برخی از بانک‌های روسی را از سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت تعلیق کرده‌اند که هدف آنها ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه است.

ژاپن گفته است که به حذف بانک‌های منتخب روسیه از سیستم پیام‌رسان سوئیفت، ارائه میلیون‌ها کمک بشردوستانه و شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های پوتین و دیگر مقامات روسی خواهد پیوست. بلینکن گفت که اقدام توکیو منعکس کننده “وحدت و عزم” G-7 است و به “تحمیل هزینه های هنگفت بر روسیه و خنثی کردن توانایی این کشور برای جنگ علیه اوکراین کمک می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید