اقدامات شهرداری برای تسهیل تردد جانبازان و معلولان در شهر زیرزمینی

ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789488

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از تشکیل کارگروه عملیاتی برای بررسی میدانی وضعیت ایستگاه های مترو تهران و حومه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی شایسته اصل با گرامیداشت دوازدهمین روز خطر روز جهانی معلولان گفت: کارگروه به عنوان یک تکلیف قانونی و انسانی از ابتدای هفته گذشته به بررسی میدانی 141 ایستگاه در تهران و حومه پرداخت. برای آسانسور و رمپ برای استفاده راحت جانبازان و معلولان از مترو.

وی با تاکید بر اهمیت حقوق شهر برای حقوق افراد دارای معلولیت در رابطه با حقوق شهروندی آنها و لزوم دسترسی برابر شهروندان به امکانات شهری که امری ضروری است، گفت: در حال حاضر به جز سه ایستگاه در تمامی ایستگاه های مترو تهران، آسانسورها کار می کنند

چیسته افزود: متأسفانه مناسب سازی ایستگاه های شهری زیرزمینی در دوره های گذشته به دلیل برخی کاستی ها از جمله عدم استاندارد و عدم صدور بیمه نامه از سوی شرکت های بیمه، کار ما را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه با هماهنگی و مساعدت ویژه شهردار تهران از تمامی رمپ های ورودی ایستگاه ها بازدید شد، افزود: مقرر شد با همکاری منطقه و منطقه نواقص به طور کامل رفع شود. شهرداری ها

وی در پایان گفت: امیدوارم با کار و تلاش جهادی و خستگی ناپذیر بتوانیم از شعار دادن پرهیز کنیم و شاهد روزی باشیم که جانبازان و معلولان در همه جای کشورمان بتوانند به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید