اقدامات ضد ایرانی کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901765

نخست وزیر کانادا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده و گفته است که محدودیت هایی را برای تراکنش های مالی با گروه های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه تحریم های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد. وی از جمله گفت: 10000 نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز نوشت که کانادا نیمی از سرکردگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای همیشه از ورود به این کشور منع کرده است. ترودو به خبرنگاران گفت: «ما از قوی‌ترین مقررات قانون حمایت از پناهندگان و مهاجران استفاده می‌کنیم تا رژیم ایران را در بر بگیرد». [در فهرست تحریمی] ما جزو رهبران ارتش خواهیم بود».

و افزود: «درج نام حالت [در فهرست تحریمی] این یک راه حل دائمی است. این بدان معناست که 10 هزار سرکرده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

ترودو گفت که این اقدام تنها «در شرایط جدی» مانند کشورهایی که مرتکب جنایات جنگی یا نسل‌کشی شده‌اند، استفاده می‌شود.

وی گفت که علاوه بر این تحریم ها، کانادا قصد دارد تحریم های هدفمندی را علیه افرادی که “مقصرترین مقصر رفتار مخرب ایران هستند” اعمال کند. وی همچنین گفت که کانادا 76 میلیون دلار برای افزایش ظرفیت خود برای اجرای این تحریم ها هزینه خواهد کرد.

نخست وزیر کانادا و معاونش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را “سازمان تروریستی” خوانده و گفته اند که محدودیت های مسافرتی و مالی را برای اعضای آن اعمال کرده اند.

برخی اخبار ضد و نقیض نیز حاکی از آن است که کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی قرار داده است. صحت این گزارش ها هنوز تایید نشده و هیچ بیانیه رسمی در این زمینه صادر نشده است.

کریستیا فریلند، معاون ترودو نیز در آن نشست ادعاهای اثبات نشده ای را مطرح کرد و گفت که ایران “دولت حامی تروریسم دولتی” است. با لحنی خشن و جنگ طلبانه گفت:[ایران]ظالمانه، تئوکراتیک و زن ستیز است. رهبران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریست هستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان تروریستی است.

وی افزود: امروز ما این حقایق را با قرار دادن سپاه در فهرست IPRA (قانون حمایت از پناهندگان و مهاجران) و در واقع با فهرست کردن سران رژیم ایران و اقدام بر این اساس رسماً به رسمیت می شناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید