اقدامات نامطلوب علیه روس ها بی پاسخ نمی ماند


ساعت: 20:28
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834416

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه هشدار داد که خصومت ها علیه روس ها بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه هشدار داد که خصومت ها علیه روس ها بی پاسخ نخواهد ماند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، واکنش به اقدامات خصمانه علیه روس ها ممکن است شامل توقیف دارایی ها در روسیه باشد. در همین حال، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته است 40 دیپلمات آلمانی را به عنوان عنصر نامطلوب برای انتقام‌جویی معرفی کند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در اعتراض به اخراج 40 دیپلمات روسی از آلمان، سفیر آلمان در روسیه را روز دوشنبه پس می گیرد.

در ماه آوریل، آنال بایربوک، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که تعداد قابل توجهی از دیپلمات‌های روس در واکنش به آنچه وی وحشیگری باورنکردنی نیروهای مسلح روسیه در شهر بوچا و اوکراین توصیف کرد، اخراج خواهند شد.

وزارت خارجه روسیه سه شنبه گذشته دستور اخراج ده ها دیپلمات اروپایی از جمله 21 دیپلمات بلژیکی، 15 دیپلمات هلندی و چهار دیپلمات اتریشی را صادر کرد.

پارلمان اروپا نیز اخیراً ورود دیپلمات ها و مقامات روسی و بلاروسی به مقر خود را ممنوع کرده است. ریاست پارلمان اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: در مجلس دموکراسی جایی برای کسانی که به دنبال تخریب نظم دموکراتیک هستند وجود ندارد. کشورهای اروپایی در سال های اخیر بارها به بهانه های مختلف دیپلمات های روسیه را به تبعیت از واشنگتن اخراج کرده اند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که مسکو پس از اخراج دیپلمات های روسی از کشورهای اروپایی، حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می داند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید