اقدام جدید وزیر اطلاعات اسرائیل در قبال ایران

اقدام جدید وزیر اطلاعات اسرائیل در قبال ایران

در پی نامه جمعی از نمایندگان رژیم صهیونیستی به الی کوهن، وزیر امور خارجه این رژیم در حمایت از تجزیه ایران، گیلا گملیل وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از با اطلاع از طرح به اصطلاح حمایت از جدایی بخشی از ایران که کشف کردم، اکثر نمایندگان مجلس اسرائیل را متقاعد کردم که از این نامه و متن آن انصراف دهند.

گملیل در بیانیه ای ضدایرانی افزود: مبارزه با رژیم افراطی مذهبی خواست مشترک بسیاری از ملت ها است و باید همواره به این راه ادامه دهیم.

نامه گروهی از نمایندگان پارلمان رژیم اسرائیل که خطاب به الی کوهن نوشته شده و اکثر امضا کنندگان آن از اعضای راستگرای آن رژیم هستند، مدعی است که «حمایت گسترده بین المللی تا آنجا که ممکن است از امیدهای ملی در آذربایجان جنوبی ضربه مهلکی به دولت ایران خواهد بود و در صورت تشکیل دولت مستقل آذربایجان جنوبی، اسرائیل متحد دیگری در منطقه در کنار جمهوری آذربایجان خواهد داشت.

در این نامه از آذری های ایران به عنوان «بزرگترین قومیت ایران با بیش از 20 میلیون نفر» یاد شده و مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران «سیاست نسل کشی فرهنگی» را علیه آن اجرا کرده و به «اقلیت آذری» اجازه داده است تا “آموزش دهید و میراثی به جا بگذارید [فرهنگی]آنها زبان خودشان را آموزش نمی دهند و حتی اسم آذری برای فرزندانشان ثبت نمی کنند.»

در این نامه تاکید شده است که امروز باکو “یکی از مهم ترین متحدان استراتژیک اسرائیل در منطقه” است.

فهرست امضاکنندگان آن نامه نشان می دهد که هیچ یک از مقامات کلیدی کابینه امنیتی اسرائیل جزو امضاکنندگان آن نیستند. بسیاری از امضاکنندگان این نامه متعلق به جنبش راست افراطی “صهیونیسم مذهبی” هستند که بخشی از ائتلاف به رهبری بنیامین نتانیاهو است و به نژادپرستی افراطی علیه فلسطینیان و اعراب شهرت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید