البته هدف این دور از مذاکرات حل و فصل مشکل بین ماست


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813995

احمد راستین هفشجانی گفت: البته این دور از مذاکرات که به دنبال حل و فصل مشکل فی مابین است، با چند شرط قابل حصول است، شرط اول این است که نیازهای طرفین به وضوح دیده شود، تعهدات دو طرف به عنوان ضمانت اجرا مذاکرات در انتظار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: متأسفانه مذاکرات هسته ای به دلیل عدم تصمیم به موقع آمریکا برای انجام تعهداتش تمدید شده و نتیجه آن این بوده است که در اواخر دولت قبل نتیجه دقیقی حاصل نشد.
وی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی با آغاز حکومت خود پیام روشنی به غرب داد و آن توسعه روابط با کشورهای همسایه و بلوک شرق است. نخست اینکه همسایه پیام روشنی به طرف های غربی داد که اگر بخواهند در مذاکرات آتی بر آخرین بار پافشاری کنند، طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران سیاست جایگزین گسترش روابط با کشورهای همسایه و بلوک شرق را در پیش خواهد گرفت.
راستین گفت: دومین پیامی که در زمان تشکیل دولت بلافاصله نشان داده نشد، تمایل کشور به آغاز مذاکرات بود، بنابراین پیام صریح کشورمان به آمریکا و غرب این است که برای شروع مذاکره عجله نداریم و نخواهیم کرد. که سودمند نیستند.
وی خاطرنشان کرد: قطعا این دور از مذاکرات که با هدف حل و فصل موضوع فی مابین انجام می شود، با چند شرط قابل حصول است، شرط اول این است که نیازهای طرفین به وضوح دیده شود، تعهدات دو طرف به عنوان ضمانت اجراست. «مذاکرات در حال انجام است.
راستین هفشیانی با اشاره به اینکه اگر به تعهدات خود عمل کرده ایم طبیعتاً آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند تا این مذاکرات مثمر ثمر باشد، گفت: آنچه می تواند این مذاکرات را به ثمر برساند این است که به ویژه جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کند. آمریکا و کشورهای غربی، اقتصاد کشور را نباید به نتایج مذاکراتی که دولت در دستور کار خود قرار داده است گره بزند.
وی توضیح داد: استفاده از ظرفیت بی سابقه ای که ما را احاطه کرده و همچنین فرصتی که با عضویت دائم ایران در اجلاس شانگهای فراهم شده است، می تواند قدرت دیپلماسی ما را در مذاکرات این مذاکرات تقویت کند.
راستین افزود: فشار حداکثری شکست خورده است، امروز جمهوری اسلامی برنامه بلندمدت توسعه خود را آغاز کرده است و این توانمندی های منحصر به فرد داخلی باید توسط دیپلمات ها در مذاکرات به عنوان اهرم های قوی برای انجام وظایف خود در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید