التماس کردن؛ فاجعه بی پایان فقر فرهنگی اجتماعی/ تجمع گدایان کیست؟


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838241

چالشی که منجر به بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.

سابقه تکدی گری یک فاجعه بی پایان در کلانشهر زاهدان است و تنها راه مقابله با این معضل که نوعی بارداری است، همکاری و هماهنگی همه نهادها و مردم است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، حضور بیشمار زباله گردها و متکدیان به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان چهره ناخوشایندی را برای کلانشهر زاهدان رقم زده است که شهروندان نیز غرق در قرمز هستند. چراغ های بازار، خیابان ها و غیره شکایت دارند

تکدی گری به عنوان یک آسیب اجتماعی ناشی از ساختارهای اجتماعی و اقتصادی جامعه و نتیجه فقر و نابرابری اجتماعی است. فقر، بیکاری، نداشتن مهارت و دانش یک حرفه نیز می تواند از دلایل اصلی این کار باشد. شهر دلیل دیگری است

بر اساس مصوبه شورای عالی اداری مصوب 15 اردیبهشت 1378 در خصوص ساماندهی متکدیان، شهرداری موظف است نسبت به شناسایی، جمع آوری و تحویل افراد موضوع این تصمیم به مجموعه کمپ اقدام نماید.

تکدی گری یک آسیب اجتماعی عمیق در شهرهای بزرگ است و اکثر کودکان متکدی مورد استثمار باندها قرار می گیرند و اگر اعضای اصلی باندهای تکدی گری مقصر شناخته شوند، می بینیم که این مجرمان به راحتی به فعالیت های مجرمانه خود در شهرها ادامه داده و مرعوب می کنند.


d90d7069 66bd 46fc 810a fa9723cc5979 خبر خاکستری

تکدی گری به عنوان یک معضل اجتماعی تلقی می شود، اما محبت و اقدام خیرخواهانه مردم برای حمایت از این قشر، تکدی گری را افزایش می دهد و در عین حال انجام وظایف را برای دستگاه های اجرایی با مشکل مواجه می کند که این امر لزوم همکاری مردم با این نهادها را ضروری می کند.

برای مبارزه با تکدی گری، به فرهنگ سازی کمک نکنید

محمد آذر مینا مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تکدی گری پدیده های مختلفی دارد و تاثیرگذار است، گفت: معتقدم بخش مهمی از برخورد با تکدی گری باید در قالب باشد. فرهنگی باشیم و به شهروندان اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در پیشگیری از پدیده تکدی گری گفت: مردم باید بدانند که بسیاری از متکدیان نیاز واقعی ندارند و از سادگی افراد سوء استفاده می کنند که برخی از آنها کودک کار و برخی دیگر بدون همراه یا بدسرپرست در خیابان هستند. بچه ها.» و دیگران گدا هستند.

این مسئول با اشاره به طرح جمع آوری و برخورد با متکدیان که توسط اکیپ گشت شهری متشکل از نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری در این شهرستان با جدیت در حال اجراست، گفت: جمع آوری متکدیان در این شهرستان بر عهده مردان و 6 زن است. 2 شیفت صبح و بعدازظهر در زاهدان.

وی افزود: هر 6 ماه یک بار بر اساس تصمیمات قضایی متکدیان معتاد جمع آوری می شوند و سایر متکدیان نیز روزانه جمع آوری می شوند.


018df782 763a 4a20 8fab e7e1b5368c3b خبر خاکستری

مدیر هماهنگی و نظارت خدمات شهری افزود: در هر کمپ 6 ماه دوره ترک اعتیاد متکدیان مهاجر وجود دارد که این افراد توسط ستاد جمع آوری می شوند که برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شناسایی و جمع آوری متکدیان وظیفه شهرداری است و در واقع در بهترین حالت 16 نهاد در این راستا با یکدیگر همکاری می کنند و وظایف خود را تقسیم می کنند.

آذرمینا اذعان داشت که متکدیان پس از جمع آوری معاینه می شوند. به عنوان مثال در صورت کار کودک به سازمان بهزیستی معرفی و در صورت نیاز این افراد به مراجع قانونی اعزام می شوند و کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و کمیته بهزیستی هر متکدی را به خاطر قادر به دریافت کمک های دولتی باشند. بهره ببرید.

همکاری مردمی؛ عامل اصلی تحقق شهر بدون گدا

وی خواستار همکاری همه دستگاه هایی شد که می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند و گفت: 30 درصد کار جمع آوری است و بیش از 70 درصد دیگر مسائل اطلاع رسانی، آموزشی و فرهنگی است که ورود نهادهای فرهنگی را می طلبد. از جمله صدا سیما و کلیه ارگان های فرهنگی جهت اطلاع.

این مسئول با بیان اینکه همکاری مردم عامل اصلی تحقق شهر بدون متکدیان است، تصریح کرد: همکاری مردمی عاملی ضروری برای موفقیت طرح جمع آوری متکدیان است و شهروندان می توانند شبکه های متکدیان را با موفقیت اجرا کنند و کمکی به متکدیان در منطقه نکنند. شهر.” این طرح ها کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید