خدمات اجتماعی 7 میلیون نفر در کشور/موتور فقر و آسیب های اجتماعی باید متوقف شود


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909915

علی محمد قدری گفت: این نهاد حمایتی و تخصصی به عنوان یکی از اساسی ترین دستگاه های دولتی در محرومیت زدایی و محدودیت ها توفیق خدمت رسانی به بیش از 7 میلیون نفر در کشور را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، علی محمد قدری شامگاه چهارشنبه در نشست علمی تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان اجتماعی کشور در سوری اظهار داشت: جای افتخار و قدردانی است که این نشست صمیمانه با یک نگاه هم افزایی و همسویی راهبردی ستاد و صافی.» که باید بیانیه و مانیفست راهبردی را در شهرها و روستاهای ایران منتشر کند.

وی افزود: این همایش در این استان و دیار نگاهی مبتنی بر اخلاص و بر اساس دغدغه همکاران در سازمان سربلندی دارد که این شجره مطهر توسط شهید بزرگوار دکتر محمدعلی فیاض بخش پایه گذاری شده است.

رئیس موسسه خیریه کشور تصریح کرد: آنچه امروز در کشور و میهن اسلامی می بینید شامل مخاطبین جامعه اجتماعی است که از بهترین خلق خدا هستند، بنابراین به همکارانم افتخار می کنم که کارشان کمک به کسانی است که زحمت می کشند. در این راستا.

قدری ابراز امیدواری کرد: با دعای خیر به قرآن و ائمه اطهار، تمسک به خون شهدا و احترام به خانواده های آنان، راهبرد تحول آفرینی در سازمان هر چند بسیار دشوار، اما با کمک همدیگر در کنار یکدیگر انجام شود.

وی ادامه داد: آنچه در سازمان اجتماعی به عنوان یک سازمان مددکاری و حمایتی برای کشور حائز اهمیت است خدمت مستمر و موثر به جامعه ایرانی بیش از 7 میلیون نفر است.

قدری خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان میراث ارزشمند شهید «محمدعلی فیاض بخش» توانسته عزت نفس و اعتماد به نفس جامعه را حفظ کند.

آیت الله محمدبکر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز با بیان اینکه سازمان اجتماعی برای ارزش و جایگاه خود از جامعه تلاش می کند، گفت: خدمت به جامعه افتخار بزرگی است و در ادیان و دین بر آن تاکید فراوان شده است. از اسلام

وی با بیان اینکه تشکل اجتماعی وظایف زیادی دارد و جامعه هدف متنوع است، افزود: اگر جامعه هدف کمیته امداد و نهادهای حمایتی از مستضعفان باشد، سازمان اجتماعی افراد آسیب دیده مختلف را تحت پوشش قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه خدمت به جامعه تنها هدف مادی نیست، ادامه داد: باید زمینه حضور معلولان در جامعه را برای رفاه اجتماعی آنها فراهم کنیم تا دچار انزوا نشوند.

محمدی لائینی با بیان اینکه ارائه خدمات معنوی به جامعه هدف باعث نشاط و پایداری آنها در مواجهه با مشکلات می شود گفت: سازمان اجتماعی باید برای توانمندسازی آنها به موضوع سلامت روان جامعه توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این سازمان باید با مراقبت های اجتماعی حضور معلولان را در جامعه تضمین کند، ادامه داد: سازمان مددکاری اجتماعی باید بر اجرای دستورالعمل ها و تعهدات نهادها و سازمان ها به جامعه هدف نظارت کند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شورای اسلامی و دولت سیزدهم برای حل مشکلات جامعه هدف جدی هستند، گفت: امروز در آستانه آماده سازی هستیم. برنامه هفتم توسعه و سازمان اجتماعی کشور می تواند با تدوین برنامه ها و سیاست های خود و ارائه آن به مجلس برای رفع مشکلات جامعه هدف گام مهمی بردارد.

وی به رشد تصاعدی بودجه سازمان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و افزود: اولویت اصلی شورای اسلامی خدمات رسانی به جامعه هدف است، از این رو شورای اسلامی در سال های اخیر گام های اساسی برداشته است.

نایب رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی با تشکر از خیرین ادامه داد: در کشور ما ظرفیت زیادی به نام مردم وجود دارد. اگر نتوانیم برنامه ریزی درستی در این بخش ها انجام دهیم، موفق نخواهیم شد.»

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با بیان اینکه سازمان بهزیستی از حالت منفعل به تهاجمی تبدیل شده است، گفت: سازمان بهزیستی نباید یک سازمان منفعل باشد، بلکه باید در حوزه تصمیم گیری و تصمیم گیری باشد -صنعتی که طول بکشد. محل.

وی امنیت اجتماعی را یکی از مهم ترین مولفه های امنیت کشور تعریف کرد و ادامه داد: امنیت اجتماعی می تواند ضامن دائمی امنیت ملی باشد و سازمان اجتماعی نقش راهبردی دارد تا در این حوزه گنجانده شود.

حسینی پور سازمان اجتماعی را حافظ سلامت اجتماعی می داند و می گوید: سازمان اجتماعی وظایف متعددی دارد و جامعه نیز اهداف متفاوتی دارد و اگر از نظر مدیریتی نیاز به تحول در نظر گرفته نشود، نمی توانید به اهداف برسید. از این رشته

وی با تاکید بر لزوم توجه به افراد دارای معلولیت، افزود: فضای نامناسب شهری و مشکلات افراد دارای معلولیت، پدیده معلولیت را به موضوعی فردی و وابسته و مرتبط با خانواده فرد دارای معلولیت تبدیل کرده است. علت غیبت و عدم بهره مندی جامعه از ظرفیت آنها افزایش یافته و این مشکل هزینه های هنگفتی را به جامعه تحمیل می کند.

استاندار مازندران ادامه داد: در جوامع توسعه یافته معلولان به بدنه جامعه سالم متصل هستند و یکی از اقدامات آنها در این راستا استفاده از بهترین روانشناسان و جامعه شناسان برای تعامل با جامعه هدف است.

حسینی پور طراحی مرکز تخصصی توانمندسازی و اشتغال افراد دارای معلولیت را ضروری دانست و گفت: برنامه های سازمان اجتماعی باید متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی هر استان تنظیم شود تا بهره وری لازم حاصل شود. .

وی با اشاره به اینکه روستا برای گردشگری مناسب است افزود: جامعه بهزیستی برای استفاده از منابع طبیعی به روستا سفر می کند آیا زیرساخت های لازم را آماده کرده اید؟ بسیاری از مشتریان در طول سال تحت پوشش سازمان نیستند، نظر شما در مورد آنها چیست؟

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران قطب گردشگری است و یکی از مهم ترین مولفه های کاهش فشار اجتماعی حضور عزیزان در مناطق گردشگری استان و ایجاد آرامش برای آنهاست، بنابراین باید زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود. آنها

حسینی پور به آسیب های نوظهور در جامعه اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی باید در حوزه مواد صنعتی و روانگردان در جامعه ورود کند و اگر نتوانیم پدیده های نوظهور را بشناسیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول جامعه محور 2020 در استان افزود: بهزیستی مازندران فعالیت خود را در 45 منطقه استان آغاز کرده است و با نتایج طرح ایجاد اشتغال، شناسایی افراد دارای معلولیت و… برای رفع مشکلات جامعه هدف گام برداشته است.

استاندار مازندران به اجرای طرح بهزیستی شهدای جهادگر مازندران اشاره کرد و ادامه داد: برای اولین بار مدیرکل و مددکاران اجتماعی در روستاهای استان حضور یافتند و خدمات گسترده ای ارائه کردند که این یکی از سیاست های انجام شده است. دولت سیزدهم مردم.

حسینی پور تاکید کرد: سازمان بهزیستی در اطلس اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و باید آن جایگاه را در اطلس اداره کشور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگی مهمی قرار داریم، گفت: در جنگ نظامی ساختارها مورد هجمه قرار می گیرد اما اکنون روحیه اجتماعی مورد هجمه قرار می گیرد.

استاندار مازندران به بازدید از مراکز تحت پوشش اشاره کرد و افزود: افرادی که در سازمان مددکاری اجتماعی مشغول به کار هستند افرادی هستند که فراتر از کار به مراقبت اجتماعی نگاه می کنند چرا که هر کدام می توانند در شغل دیگری مشغول به کار شوند و با درآمد بیشتری کار کنند.

حسینی پور ادامه داد: مددکاران بهزیستی با عشق و علاقه خاصی به جامعه هدف خدمت می کنند و این عشق را در بازدید از مراکز به عنوان مسئول از نزدیک دیدم.

وی خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی نیروهای پاکی هستند که مانند مسئولان ارشد نظامی، امنیتی و اقتصادی باید نسبت به برقراری امنیت ملی احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید