فقر جامعه امروز یک فقر جدید و پیچیده است / افزایش 42 درصدی درآمد کمیته های امداد


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814515

مسعودیان با تاکید بر اینکه درمان محرومیت زدایی و فقرزدایی در قم باید رویکردی فرهنگی داشته باشد، گفت: امروز در حال تولید فقر جدید و پیچیده هستیم، نسخه های جدیدی از فقرزدایی برای ریشه کنی فقر مورد نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن مسعودیان راد در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با اشاره به اینکه باید با هندسه فکری محرومیت امام خمینی(ره) بیشتر آشنا شویم، گفت: قبل از انقلاب فقر به جامعه تزریق می شد اما بعد از انقلاب این موضوع و جریان تغییر کرد و حاکمان کشور محرومیت ها را برداشتند.

وی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی امروز که صدای شکستن استخوان های محرومان و مستضعفان به گوش می رسد، باز هم عده ای آن صدا را نمی شنوند.

امروز ما در حال تولید فقر جدید هستیم



مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه فقر در جامعه امروز یک فقر جدید و پیچیده است، گفت: برای ریشه کنی چنین فقری باید عزم عمومی وجود داشته باشد و دولت و مردم دست در دست هم آن را ریشه کن کنند.

وی این موضوع را هشداری جدی دانست که فقر واقعی نسل های گذشته در حال تبدیل شدن به فقر نوپا همراه با آسیب های اجتماعی و مختل کننده پیشرفت کشور است و گفت: اگر مسئولان به پدیده خطرناک جوانان، زنان و فقر شهری رسیدگی نکنند، فقر به دنبال خواهد داشت. به ناباوری

درمان محرومیت و فقرزدایی در کوم با رویکرد فرهنگی



مسعودیان راد با اشاره به شرایط خاص فرهنگی استان کوم گفت: درمان محرومیت زدایی و فقرزدایی در این استان باید با رویکردهای فرهنگی انجام شود و الگویی برای کل کشور باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان بر سر سفره مردم متمرکز شده اند، تاکید کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی تواند با این فقر نوپا مبارزه کند، بلکه نیازمند حرکت اجتماعی و حمایت مراجع دینی و حوزوی است.

مدیرکل کمیته امداد استان کوم با تاکید بر اینکه کمیته کرامت باید جایگزین سیاست های حمایتی شود، گفت: فقرا امروز نیازی به صدقه ندارند، نیازمند فرصت هستند و کمیته امداد آنها را با کارهای جدید خود از مصرف کننده به تولیدکننده و کارآفرین تبدیل کرده است. سیاست ها و فرصت ها.

وام اشتغال سال آینده 400 میلیارد تن است



وی با بیان اینکه وام مشتریان استان در سال 98 حدود 700 میلیارد ریال بوده است، گفت: این رقم در سال جاری به 1700 میلیارد ریال رسیده است و سال آینده 400 میلیارد تومان وام خواهد بود.

مسعودیان راد در ادامه یادآور شد: به جای اینکه به مردم و محرومان پول بدهیم برای کارآفرینی و استخدام خانواده های جویای کار در اختیار کارآفرینان قرار می دهیم که حرکت بسیار موثری است.

در حال رشد است 42 درصد درآمد کمیته پشتیبانی



وی با اشاره به نرخ رشد درآمد کمیته امداد استان در سالی که در روزهای اخیر پشت سر می گذاریم، گفت: درآمد صدقه ۴۱ درصد، طرح ایتام ۴۵ درصد، درآمد زکات و بازخرید افزایش یافته است. 218 درصد و درآمد کل 42 درصد که افتخاری برای کوم است.

مدیرکل کمیته امداد استان کوم افزود: کمیته امداد کوم حدود 5800 کودک را تحت پوشش دارد که از این تعداد 1717 کودک مرتبط با طرح اکرام ایتام و 4091 کودک در طرح محسنین هستند.

وی گفت: کمک خیران به محرومان بسیار خوب است اما در حوزه انفاق و انفاق نیازمند نگاه تخصصی هستیم، خیران باید حرفه ای عمل کنند.

مسعودیان راد با اشاره به اقدامات انجام شده برای یکپارچه سازی خیران استان گفت: 35 خیر نرم افزار کمیته امداد را دریافت و اطلاعات خود را بارگذاری کردند تا از آنها جویا شویم.

مشکلات پزشکی یکی از مشکلات اصلی مراجعین است



وی درمان و اسکان را دو موضوع اصلی و مهم مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و گفت: مشکلات درمانی زیادی داریم که با نامه های مردم به رئیس جمهور توضیح داده شده است.

وی افزود: در حوزه مسکن به ویژه سپرده ها و اجاره بها با افزایش شکننده و تلخی مواجه هستیم و گاهی اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد. در این راستا تلاش و جدیت خود را در تعاملات مختلف با سازمان ها به حداکثر رسانده ایم. “

مسعودیان راد افزود: در حال حاضر پیگیر 500 واحد مسکونی در قالب ساخت، خرید و نوسازی هستیم و امیدواریم بتوانیم در راستای طرح جهش مسکن کار بهتری انجام دهیم و راه را برای خانواده های نیازمند هموار کنیم.




توزیع 700 سری جهیزیه بین نیازمندان در روسیه مدرن



وی به توزیع 700 سری جهیزیه بین جوانان بی بضاعت در سال جاری نگاه کرد و گفت: امیدواریم نیمه شعبان بتوانیم حرکت درستی را همزمان با کل کشور انجام دهیم و به صورت نمادین جهیزیه را توزیع کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید