المپیاد جوشکاری; آشنایی با شهر هفشیان را آغاز می کنیم / علاوه بر دانش به پنجه های موثر نیاز داریم

ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783974

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت؛

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز شهرستان هفشیان با 25 هزار نفر جمعیت، 6 هزار نفر از آنها مهارت جوشکاری دارند و امیدواریم امروز المپیاد ملی جوشکاری سرآغازی برای معرفی رشته های جوشکاری باشد. شهر هفشیان.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسینی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت جوش گفت: اهمیت مهارت بر هیچکس پوشیده نیست چرا که مهارت می تواند منشا تولید و سازندگی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز از 25 هزار نفر در شهرستان هفشیان، 6 هزار نفر مهارت جوشکاری دارند، خاطرنشان کرد: المپیاد ملی جوش آغازی برای معرفی شهر هفشیان است.

حسینی نیا گفت: شهرستان هفشجان شهدای بسیاری را در راه صنعت تقدیم این مرز و بوم کرده است و این سرمایه های ملی ماست که باید از آنها فداکاری هایی بیاموزیم که چرخ صنعت ایران را زنده نگه می دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی موضوعی مهم و اساسی در این برهه حساس است، گفت: روش های زیادی برای اشتغال جوانان امتحان شده است اما هنوز به نیروی توانمند و شایسته دست نیافته ایم.

حسینی نیا با بیان اینکه اهمیت مهارت آموزی را نباید نادیده گرفت، گفت: در کنار دانش نیازمند مهارت های موثر هستیم.

وی افزود: متاسفانه 45 درصد ورودی های سازمان فنی و حرفه ای از فارغ التحصیلان است که نشان از اشتباه بودن کار در دانشگاه ها دارد. دانشگاه رفتن تنها راه سعادت و سعادت است، بلکه اهمیت روز به روز مهارت آموزی است.»

حسینی نیا گفت: برای مرحله جدید زندگی آموزش فنی و حرفه ای در بخش خصوصی حساب باز کرده ایم تا بتوانیم چتر حمایتی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه دولت جدید توجه ویژه ای به موضوع مهارت آموزی داشته است، گفت: مهارت آموزی موضوع مهمی است که نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید