شورای امنیت علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در لبنان، از سوریه خواست تا بر پایبندی به “گام های مورد نیاز برجام” نظارت داشته باشد.


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841660

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تسریع تشکیل دولت فراگیر در لبنان و اجرای اصلاحات از جمله تصویب بودجه 2022 شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اینترنتی المیادین، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای به اتفاق آرا خواستار «تسریع در تشکیل دولت فراگیر جدید در لبنان پس از انتخابات پارلمانی و اجرای اصلاحات از جمله تصویب بودجه 2022» شدند.

اعضای شورا خواستار آن شدند که دولت اجازه دهد تا یک توافق سریع با صندوق بین المللی پول امضا کند.

این قطعنامه بر “لزوم اقدامات پیش بینی شده برای تقویت مشارکت سیاسی کامل و نمایندگی و برابری زنان، از جمله در دولت جدید” تاکید می کند.

شورای امنیت علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در بغداد، خواستار نظارت بر پایبندی عراق به «اقدامات مورد نیاز برجام» شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای ضمن استقبال از انتخابات پارلمانی لبنان گفته بود که در بحبوحه بحران اقتصادی این کشور منتظر تشکیل یک دولت فراگیر است.

در این بیانیه افزوده شد که دبیرکل همچنین امیدوار است که پارلمان جدید لبنان بلافاصله تمامی قوانین مورد نیاز برای ثبات اقتصاد و بهبود وضعیت را تصویب کند.

گوترش همچنین از رهبران سیاسی لبنان خواست تا در راستای منافع لبنان و مردم آن با یکدیگر همکاری کنند.

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه گذشته در بحبوحه بدترین بحران اقتصادی در تاریخ این کشور، اولین انتخابات پس از بمباران بندر بیروت و اعتراضات در سال 2019 است.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید