امارات در لیست خاکستری FATF قرار دارد

امارات در لیست خاکستری FATF قرار دارد

روز جدید : امارات به لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی یا FATF اضافه شد برخی از اعضای این گروه گفتند که امارات در مقابله با جریانات مالی غیرقانونی پیشرفت چندانی نداشته است.

: عدم پیشرفت امارات در خروج از روند نظارت FATF، این کشور را در لیست سیاه این گروه قرار داده است.

، امارات به لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اضافه شد. برخی از اعضای این گروه گفتند که امارات در مقابله با جریان های مالی غیرقانونی پیشرفت چندانی نداشته است.

این سازمان با تشکیل جلسه گروهی با حضور همه اعضا، نارضایتی خود را از تلاش‌های دولت امارات برای مقابله با پول‌های کثیف و قرار دادن کشور در فهرست خاکستری آن اعلام کرد.

اکثریت قابل توجهی از 39 عضو FATF باید توافق کنند که یک کشور از ابتدای دوره تحقیقات پیشرفت کافی در مبارزه با پولشویی داشته است. تنها چند رای مخالف می تواند یک کشور را به لیست خاکستری اضافه کند، که به معنای افزایش نظرسنجی است.

قرار گرفتن در لیست سیاه به این معنی است که مقامات امارات برای اصلاح کاستی های خود اقداماتی انجام داده اند و شدت مجازات به اندازه لیست سیاه نیست. اما قرار گرفتن در لیست خاکستری امارات، حتی در رقابت با عربستان، یک شکست است. عربستان سعودی در حال گسترش بازارهای مالی خود و جذب سرمایه گذاری بیشتر است.

گزارش صندوق بین المللی پول در سال گذشته نشان داد کشورهایی که در فهرست خاکستری FATF قرار دارند، کاهش چشمگیری در جریان سرمایه داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید