امام جمعه اردبیل: اگر ایران موشک‌های پیشرفته و پهپادهای جدید خود را به روسیه بدهد، سرنوشت جنگ اوکراین مشخص می‌شود.

امام جمعه اردبیل: اگر ایران موشک‌های پیشرفته و پهپادهای جدید خود را به روسیه بدهد، سرنوشت جنگ اوکراین مشخص می‌شود.

آیت‌الله عاملی: اگر ایران موشک‌های پیشرفته، پهپادهای نسل جدید و سلاح‌های ناشناخته‌اش را در اختیار روسیه قرار دهد، ظرف چند روز اوکراین زیر و رو می‌شود و سرنوشت جنگ کاملاً مشخص می‌شود.

آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در تحلیل تحول مثبت رویکردهای بین المللی نسبت به ایران گفت: در سطح بین المللی کارها بسیار خوب پیش می رود اما چند وزیر ضعیف در داخل کشور دستاوردهای بزرگ را خراب می کنند. مسائل معیشتی را جدی می گیرد

سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به جنبه های مثبت رویکردهای بین المللی نسبت به ایران اظهار داشت: اخیرا اتفاقات مهم و دلگرم کننده زیادی رخ داده است. در خصوص ایران در عرصه بین المللی، از جمله: یک. آژانس هسته ای برای چندمین بار گزارش مثبتی درباره ایران منتشر کرده است، هرچند ایران 24 برابر حد مجاز برجام غنی سازی کرده است و همه می دانیم که آژانس بدون توافق برجام چنین امتیاز بزرگی را به ایران نخواهد داد. آمریکا و اروپا.

وی ادامه داد: دوم اینکه آژانس او ​​اعلام کرد که ادعای اسرائیل درباره تاسیسات جدید هسته ای در ایران کذب است و پرونده آن ادعاها بسته می شود! این اعلامیه نیز بسیار مهم است و بدون اجازه آمریکا و اروپا غیرممکن است، به ویژه اینکه این اعلامیه ضربه هولناکی به اسرائیل بود، زیرا اسرائیل با این اظهارات فضای بسیار نگران کننده ای را برای غرب ایجاد کرد. گسترش ایران هراسی و از بین بردن توافق، با بیانیه اخیر آژانس، همه این پاشیدن ها از روی میز خارج شد.

ثالثاً کره جنوبی اعلام کرده است که می خواهد 6 میلیارد دلار از ثروت منجمد ایران را آزاد کند، قطعا این اقدام بدون اجازه آمریکا امکان پذیر نیست، به ویژه اینکه کره ای ها بدون اطلاع آمریکا ساکنان خود را جابه جا نمی کنند.

آیت الله عاملی افزود: رابعا اسرائیل چند هفته پیش اعلام کرد که می خواهد به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند اما می خواهد با آمریکا حمله مشترک انجام دهد و به همین دلیل آمریکا را برای حمله مشترک دعوت کرد. آنها حتی یک رزمایش مشترک برگزار کردند و گفتند که این رزمایش آموزشی برای حمله به ایران است، اما این هفته آمریکا به صراحت و قاطعانه دعوت اسرائیل را رد کرد و گفت تنها راه مهار ایران دیپلماسی است، این پیام نیز بسیار مهم است، زیرا نشان می دهد که آمریکا معتقد است اسرائیل حتی با آمریکا مخالف قدرت نظامی ایران است. نمی تواند

پنجم، ایالات متحده در برابر انعقاد توافق بین ایران و متحدان مهم ایالات متحده در منطقه مانند عربستان سعودی سکوت اختیار کرد، اگرچه قطعاً در موقعیتی بود که مانع از موفقیت شد.

و شش، امکان دسترسی ایران به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع ایران در صندوق بین‌المللی پول، که واقعاً شگفت‌انگیز است.

خطیب جمعه اردبیل با تشریح شش مورد ذکر شده گفت: این شش مورد نشانه مهمی از تغییرات بزرگ در آینده در مورد ایران است. دلیل این برگشت سه چیز مهم است. اولاً متوجه شدند که زیرساخت های امنیتی ایران بسیار قوی تر و قوی تر از آن است که در آن جای پایی پیدا کنند، در حوادث اخیر با تمام وجود آمدند اما با سکوت تمام بازگشتند.

دوم، گزارش اخیر صندوق بین المللی پول برای آنها تکان دهنده بود. آنها با این گزارش فهمیدند که ایران زیر بار تحریم ها، مورد انتقاد و خیانت قرار نخواهد گرفت. برای آنها تبدیل شدن ایران به دومین صادرکننده نفت یک شوک بزرگ و ضربه دردناکی به سیستم تحریم بود.

وی افزود: صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش چشم انداز اقتصاد جهان در سال 2023 اعلام کرد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2022 به 141 میلیارد دلار افزایش می یابد و اقتصاد ایران را به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری و رتبه 22 در بین 193 کشور جهان معرفی کرد. تحت سنگین ترین تحریم های تاریخ بسیار قابل توجه است و اگر تحریم ها نبود قطعا ایران یک رتبه تک رقمی می شد.

وی گفت: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2023 نسبت به سال قبل 95 میلیارد دلار افزایش یابد.

آیت الله عاملی افزود: ثالثاً خیلی دقیق تشخیص دادند که ایران هیچ سلاحی به روسیه نفرستاده است به جز پهپادهای تحویلی به روسیه که قبل از جنگ فروخته است و اگر ایران موشک های پیشرفته و نسل های جدید پهپادهای خود بفرستد. و سلاح های ناشناخته اش. اوکراین چند روز دیگر زیر و رو می شود و سرنوشت جنگ کاملاً از پیش تعیین می شود.

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: نتیجه سخنرانی این است که در سطح بین المللی کارها خیلی خوب پیش می رود اما چند وزیر ضعیف در کشور دستاوردهای عظیم را خراب می کنند. از دولت محترم و مجلس انتظار داریم به مسائل معیشتی رسیدگی جدی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید