واکنش امام جمعه یاسوج به حوادث اخیر اوکراین/ آشوب ها و دسیسه ها در آمریکا عامل جنگ اوکراین و روسیه است.


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811203

در خطبه های نماز جمعه برخی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد:

آیت الله حسینی امام جمعه یاسوج گفت: عامل اصلی این بحران آشوب های آمریکا و اروپا است. آنها علیه هر ملتی که می خواهد مستقل باشد توطئه می کنند. ایالات متحده و غرب از کشورها می خواهند که تسلیم شوند.

به گزارش راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز جمعه مرکز استان گفت: نفس کشیدن و پیروی از شیطان موجب ذلت انسان و اطاعت از خداوند متعال موجب اقتدار و کرامت انسان می شود.



آیت الله حسینی با اعلام اینکه بالاترین عزت و قدرت متعلق به اولیای الهی است، گفت: اولیای الهی اگرچه شهید هستند و به زندان می روند، اما وقتی شمر خنجر به گلوی سعید الشهد می زند همه دنیا تحت فرمان آنهاست. طبق این زمان دنیا این دستور امام بوده است، اما آنها در شرایط مختلف مطیع و مطیع خداوند متعال هستند.

وی با بیان اینکه اطاعت از احکام الهی موجب کرامت و عظمت انسان می شود، گفت: هرکس از خدا بترسد خداوند از همه چیز از او می ترسد.

آیت الله حسینی با اشاره به اقتدار و شجاعت امام (ره) و اینکه این امر موجب پیروزی انقلاب اسلامی می شود، گفت: اگر از خدا نترسد، خداوند هراس های مختلفی را در دل او ایجاد می کند.

وی مرگ مؤمن را به ضیافت شادی تشبیه کرد و گفت: شخصی که دین و تقوا را رعایت نکند و مرتکب گناه شود در قبر و برزخ دچار عذاب های مختلف می شود.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: روز سه شنبه مصادف با مبعث پیامبر اسلام است، امام موسی کاظم(ع) فرمودند: برای هدایت; عقل همه چیز را نخواهد فهمید، اما وحی باید به کمک عقل بیاید تا خود را از اسارت نفس و شیطان رهایی بخشد.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) بت پرستی با زنده به گورکردن کودکان و شرک تجربه می شد، گفت: کسانی که دین را وسیله عقب ماندگی می دانند افرادی فرهیخته هستند که اگر کسی باشد بی سواد هستند. معرفت و فهم. «و به کوچکترین مسائل دین و معارف و علوم آن نگاه کنید، به حکمت و منطق دین پی خواهید برد، در این راستا انبیا و اولیا و امامان الگوی ناب آرمانی دین در عدالت و اخلاق هستند. اخلاق و ارزش‌های انسانی و علوم مادی، دنبال منافع شخصی خود نبوده‌اند، بلکه به دنبال سعادت مردم هستند و کسانی که به صورت واقعی و مجازی با آن‌ها مقابله می‌کنند، آسیب و مجازات خواهند داشت.

وی به بحران اوکراین و حمله روسیه اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی این بحران ناآرامی های آمریکا و اروپا است. آنها علیه هر ملتی که می خواهد مستقل باشد توطئه می کنند. آمریکا و غرب خواهان تسلیم شدن ملت‌ها در همه جا هستند. «و هر کشوری که با آنها مخالفت کند، در این زمینه علیه آنها توطئه می‌کند و غرب و آمریکا را برای حمله به اوکراین تحریک می‌کند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: عبدالمالک ریگی قاتلی بود که افراد عادی، غیرنظامی و نظامی را می کشت، اما بی بی سی و رسانه های خارجی مورد تمجید قرار گرفت و در پایگاه های آمریکایی دیده شد.

آیت الله حسینی به توطئه ها و جنایات آمریکا و غرب در عراق، یمن و سوریه اشاره کرد و گفت: باید از خود بپرسیم چرا سازمان ملل جنایات یمن و افغانستان را محکوم نمی کند؟

او گفت: ما صلح می خواهیم.

آیت الله حسینی به شعار آزادی و دموکراسی در غرب و مبارزه با حجاب اشاره کرد و گفت: مبارزه با حجاب در هند و کشورهای غربی و اروپایی، مقابله و مخالفت با آزادی و شعارهای حقوق بشر و دین است. در این راستا جهان غرب باید به این مسائل بپردازد، «از سوی دیگر سازمان های حقوق بشری زمانی موضع می گیرند که منافعشان به خطر بیفتد، اما زمانی ادعای حقوق بشر را مطرح می کنند که منافعشان در خطر باشد.

*********************************

حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های عبادت سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به موارد این هفته گفت: به فرموده امام موسی بن جعفر(ع) محاسبه خود را انجام دهید. اعمال، با ورود امام رضا (ع) به ایران و سایر ائمه؛ در واقع خاندان امام موسی کاظم (ع) ما را از بردگی و ذلت نجات دادند و فقط یک نکته مهم را می خواهیم بگوییم: امام خمینی (ره) از فرزندان امام موسی جعفر (ع) است که تکان داد. جهان با انقلاب اسلامی

وی افزود: سه شنبه 10 اسفند ماه عید بزرگ رسول خدا (ص) است که پیامبر اکرم (ص) در سن 40 سالگی مبعوث شدند. امام عصر (عج) فرمودند خداوند همه نعمت ها را از طریق پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و این عید بزرگ را به همه مؤمنان تبریک می گوید.

امام جمعه گچساران ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین واجب قطعی و فوری است یعنی دشمن در صدد تضعیف دین مبین اسلام، مکتب تشیع و نظام اسلامی است و بر هر مسلمان و مؤمنی واجب است که بیاید. به میدان بیایند و جهاد کنند، جهاد یعنی تلاش برای هدایت دشمن به عرصه‌ها و میدان‌های مختلف، بنابراین مقابله با جریان تحریف دشمنان امری ضروری است و این امر مسؤولانه و غیرمسئولانه نیست.

حجت الاسلام حجازی گفت: اخیرا سفری از سوی رئیس جمهور به قطر داشتیم. دشمنان هر روز یکسان با نظام اسلامی مقابله می‌کنند و همسایگان را فریب می‌دهند که ایران در صورت قدرت گرفتن شما را خواهد بلعید. می خواهد آزاد باشد

وی افزود: اینگونه بود که دنیا فهمید استکبار حیله گری و حیله گری نیست. اما در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین در کتاب شهید مطهری آمده است که گذشت زمان بسیاری از مجهولات را روشن می کند. البته یک روز دشمن فکر کرد که می تواند انقلاب نوپای ما را براندازد و جنگ هشت ساله ادامه یافت و درس بزرگی به ما دادند که باید تجهیزات و تجهیزات نظامی قوی داشته باشیم.

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز هیچ کشوری اجازه ندارد در مقابل ایران مقتدر بایستد. اوکراین سال ها پیش ادعا می کرد که قدرتمند است و نزدیک به 2000 کلاهک هسته ای در اختیار داشت. همین آمریکای آدمخوار و انگلیس گفته اند که داشتن این امکانات لازم نیست، ما از شما حمایت می کنیم اما فقط 6 ساعت طول نکشید، بلکه یمن چون متکی به قدرت خداست و از حمایت اسلام برخوردار است. 6 سال تسلط بر ایران و الان آل سعود می پرسد.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید که مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید موشک داشته باشیم و در عرصه نظامی قوی باشیم، دلیلش این است که نباید به غرب و شرق اعتماد کنیم و توکل به خدا باشد. شاه پهلوی، صدام، کجا محمد مرسی، حسنی مبارک، قذافی و دیگران که الان به آمریکا و غرب تکیه کردند، در حالی که ایران اسلامی به خدا توکل کرد و موفق شد؟

حجت الاسلام حجازی افزود: در برخی ایالت های هند اصرار دارند که زنان بی حجاب باشند. که به هیچ وجه حجاب خود را از دست نداده و مورد تهدید قرار گرفت و از اینجا با شعار الله اکبر به هند پیام می دهیم که تنها نخواهی بود و از این تفکر الهی و عبادت خدا حمایت می کنیم و به جهانیان این پیام را می دهیم که ما از زنان محجبه و مذهبی در سراسر جهان حمایت می کنیم و در نهایت پیروزی از آن ما خواهد بود.

امام جمعه گچساران گفت: اما گاهی برخی از مومنان از حجاب گلایه می کنند که اگر مردم با احترام و احترام تذکر دهند قطعا مشکلات حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید