امروز جوانان ما در دانشگاه ها باید مطالبه ای مثل بسیج داشته باشند. بسیاری از نقشه های دشمن با جهاد خنثی می شود.


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876614

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های کرمانشاه آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای کرمانشاه برگزار شد و در این روز برخی موضوعات مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرستان های کرمانشاه برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.




امروز جوانان ما در دانشگاه ها باید مطالبه ای شبیه بسیج داشته باشند

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه همگان به تقوا با اشاره به آیه 14 سوره مبارکه عالی اظهار داشت: مردم همیشه به دنبال رستگاری، سعادت و انسانیت هستند و خداوند در قرآن و او می داند که آنها در حال تزکیه نفس هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: اساس و رفتار این است که باید از غفلت دور بود زیرا همه گناهان از غفلت و کم توجهی به وجود می آیند پس اگر رفاه می خواهید. و رستگاری، تو مواظب هستی.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) با اینکه 80 سال سن داشتند، اما با سرمایه نور، رشد و ارتباط با خدا موفق به مقابله با شرق و غرب شدند.

آیت الله علما می فرمایند: ذکر حامل وصف صدر است و دل ها را هدایت می کند و به جان ها بصیرت و آگاهی می بخشد.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود به بیست و هفتم خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: این روز به دستور امام خمینی (ره) حتی به نام بیست و هفتم خرداد سال 58 نامگذاری شد. امروز جهادگران باید در هر استان و شهرستانی مشکلات را ببینند. با حذف آنها باید اتاق فکر ایجاد شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید از همه کارهای علمی حمایت کند.

وی افزود: کشور ما کشور ثروتمندی است و در زمینه نفت، گاز و کشاورزی رتبه اول جهان را داریم و می توانیم با توسعه این میادین به کل منطقه صادرات داشته باشیم.

آیت الله علما گفت: 30 خرداد سالروز بمباران حرم حضرت رضا (ع) در سال 73 است، روزی که منافقین در آن نمازگزاران را به طرز فجیعی کشتند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران تاکید کرد: شهید چمران نخبه و شخصیت ارزشمندی علمی و الگوی همه ما و اساتید ما بود. شهید چمران فردی بصیر، آگاه و مدافع اسلام بود.

وی ادامه داد: 31 خرداد روز بسیج اساتید نیز نامیده شده است و اساتید باید از چنین الگویی استفاده کنند چرا که علیرغم مدرک بالای پزشکی هسته ای از دانشگاه های آمریکایی و از معدود نابغه های کشور با تمام اخلاص خود. اسلام و انقلاب.

آیت الله علما با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نتیجه دانشگاه ها باید فرزند مسلمین باشد، گفت: امروز جوانان ما در دانشگاه ها باید الزامی شبیه بسیج داشته باشند تا این بیان امام محقق شود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: شهید چمران صندلی سرخ مجلس را ترک کرد و در دوران دفاع مقدس از جبهه های حق علیه باطل و همچنین در کرمانشاه خدمات زیادی انجام داد و با فرماندهی خود توانست پاوه را از دست دشمنان خارج کند. و بدن و جان خود را در جاده قرار دهید.به مردم خدمت کنید.

آیت الله علما همچنین به آغاز هفته قوه قضائیه از اول تیرماه اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری به رئیس جمهور تاکید کردند، تمدید همه دستورات باید بر اساس عدالت باشد، به ویژه در قوه قضائیه که خدا و انصاف در حاکمیت است. “بیایید بگیریم.

وی به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و همچنین روز اصناف اشاره کرد و گفت: اصناف ما انقلابی هستند بنابراین در این وضعیت بگذرد

آیت الله علما از تلاش پلیس کشور برای دستگیری باند سارقان بانک ملی تهران تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: در این شرایط که دشمنان ما مشکلاتی را ایجاد کرده اند، همه شهروندان باید به آب، برق، گاز و … توجه کنند. “ذخیره کنید.


سامانه گرمسیری سرپل ذهاب یک سرمایه گذاری کشاورزی مطلوب در این منطقه است

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل (ره) گفت: نهاد انقلابی جهاد سازندگی متوقف شود. مناطق فقیرنشین و دور افتاده به ویژه روستا در سال 1358 تأسیس شد.

وی افزود: جهاد سازندگی در سال 83 به وزارت جهاد سازندگی ارتقا یافت و در سال 1379 پس از ادغام با وزارت کشاورزی با نام وزارت جهاد کشاورزی به فعالیت خود ادامه داد.

خطیب جمعه سرپل ذهاب گفت: ایران اسلامی به دلیل موقعیت خاص آب و هوایی، آب و خاک باید به قطب کشاورزی منطقه تبدیل شود اما به دلایل مختلف از این ظرفیت استفاده نشده است.

فاطمی نسب با اشاره به طرح سامانه گرمسیری اذعان داشت: در حوزه کشاورزی با وجود اینکه سرمایه گذاری مناسب و مطلوبی صورت نگرفته، در منطقه سرپلذهاب و در گرمسیری بیش از 20 هزار هکتار اقدامات خوبی انجام شده است. از زمین های کشاورزی مسقف و هفت هزار و 500 هکتار نیز در دست ساخت است.

وی همچنین به سرقت گاوصندوق یکی از شعب بانک ملی در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از سرقت گاوصندوق یکی از شعب بانک ملی در کشور، به دنبال ناامنی در کشور هستند.» آنها انضباطی بودند.

وی گفت: پلیس مقتدر و توانمند کشور به سرعت و با دقت و در مدت 48 ساعت سارقان را شناسایی و به سرعت آنها را دستگیر کرد که باعث ایجاد اعتماد عمومی و احساس امنیت در کشور شد که قابل تقدیر است.

حاطب جمعه از شهرستان در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آب یکی از اساسی ترین و مهم ترین ارکان زندگی است که به عنوان عامل اصلی نیاز بشر شناخته شده است و هیچ کشوری نیست. می تواند بدون آب باشد، ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را حفظ می کند.

وی ادامه داد: ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و موضوع آب باید از اهمیت و توجه زیادی برخوردار باشد.

وی صرفه جویی را مهمترین راه حل مشکلات آب دانست و افزود: صرفه جویی و مصرف صحیح و بهینه منابع آب با توجه به بحران آب بهترین راه مقابله با این معضل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه این شهرستان بیان کرد: مشکلات کم آبی و کم آبی در شهرستان به ویژه در مناطق روستایی وجود دارد و کارکنان نیازمند برنامه ریزی مدیریت آب و تامین آب سالم و تلاش برای رفع مشکلات آب منطقه هستند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه اول با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند متعال انسان تبارک و تعالی را از برخی شبهات نادرست برحذر داشته است.

فرمود: ظن سه قسم است که سوء ظن به خدا و وعده های خدا و سوء ظن به مردان گناه است، اما گمان به خود ستوده است و در کلام پروردگار مؤمنان در صفات متقین آمده است. .


بسیاری از نقشه های دشمن با تبیین جهاد خنثی می شود

به گزارش اسلام آبادهبر، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرک مرصاد با اشاره به تحولات سیاسی منطقه، اظهار داشت: الجزایر بویژه عراق هر گونه روابط با اسرائیل را در همه سطوح ممنوع کرده و یک سیاسی عمده را به جا گذاشته است. شکست در دستان آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش.

وی با اشاره به اتفاقات داخلی گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا همواره درگیر خصومت های پی در پی بوده و به نیروهای امنیتی اطلاع داده شده است که دشمنان اصلی دشمن حول این سه محور گسترش اعتراضات خیابانی، تجمعات هستند. تروریستی، حملات رسانه ای وجود دارد که بر این سه محور متمرکز است.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در رابطه با اقدامات تروریستی، دشمنان همه ملت در اقصی نقاط کشور شاهد فعالیت آنها هستند، اما دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال راه اندازی تجمعات و اغتشاشات است که اگر فضای مجازی باشد. با کنترل، مردم از پرداخت های خیابانی در امان خواهند بود، اگرچه بسیاری از نقشه های دشمن با جهاد خنثی می شود.

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: برخی در فضای مجازی تحلیل های اقتصادی را تحت عنوان دلسوزی مردم ارائه می کنند که با دقت در مطالب خود احساس می کنند خون از قلمشان می چکد و به دنبال تحریک مردم و به خیابان کشیدن مردم هستند. تصمیم کنونی کشور به جای اصلاح فضای پیش از انتخابات و کسانی که وارد مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا می شوند و راه درست را به مردم نشان می دهند و مردم را به انتخاب درست تشویق می کنند و به جای آن به دنبال انتقاد دلسوزانه مسئولان هستند، تظاهرات خیابانی است. کشور به دنبال کشاندن مردم به اعتراضات خیابانی است.

وی گفت: تعداد جلسات در یک سال گذشته برابر با 40 سال گذشته انقلاب است که قابل تامل است زیرا; کسانی که به دنبال تشکیل یک دولت جوان انقلابی بودند در نهایت فقط رای ندادند و دولت را انتخاب کردند، بسیاری از مردم شرایط بین المللی و داخلی در زمان واگذاری دولت سیزدهم را می دانند، مردم در حال کارشکنی و دست کشیدن از عملکرد برخی افراد هستند، زیرا آنها دارند. بدانید که دولت موفق نخواهد شد، پس نباید فقط رای داد که این یک کار بسیار اساسی است که هرکسی می تواند انجام دهد، اما در این صورت کسانی که به دولت آیت الله رئیسی رای داده اند باید توضیح داده شوند و “شرایط کشور” قطعاً بسیاری هستند که از موفقیت دولت خوشحال نخواهند شد.

وی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دولت و ارزیابی زحمات مسئولان، افزود: دشمنان و افراد مغرض این موارد را در فضای مجازی به گونه ای منتشر می کنند که مردم از دولت و مسئولان ناامید می شوند. در عرصه فضای مجازی باید کار و تلاش زیادی کرد و این قلم های مسلح که خون می چکد و تشنه خون انسان است و به دنبال پاکسازی حساب خود با نظام و رهبری است، باید برای مردم تبیین شود. .

حجت‌الاسلام زمانی موسوی با اشاره به فرارسیدن سالگرد جهاد کشاورزی گفت: این اقدامات جهادی به تعبیر مقام معظم رهبری باید ادامه داشته باشد زیرا تنها راه حل مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است. و جهادگران را اداره کن.»

وی از اقدامات پلیس کشور در رابطه با دستگیری باند سارقان بانک ملی تهران تقدیر و از زحمات پلیس قدردانی کرد.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: انتظار مردم این است که نه تنها دست سارقان و سارقان قطع شود، بلکه دست سارقان نیز امنیت و آسایش مردم را مختل کنند. برخورد قاطع با آنهاست.

حجت الاسلام زمانی موسوی در خطبه اول در پاسخ به شبهات مهدویت به تشریح فراوانی روایات و احادیث از سخنان علما و بزرگان اهل سنت پرداخت و گفت: یکی از مفتی های بزرگ عربستان سعودی می گوید; وجود حضرت مهدی (عج) سؤال قطعی و روایات ایشان متواتر است و این موعود حقیقت خروج اوست; بنابراین با توجه به تواتر روایات شیعه و سنی، ادعای مهدویت روشن است و حقانیت منجی عالم بشریت را نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید