امکاناتی از جمله کف کشی و لجن کشی وارد رفسنجان شده است


ساعت: 23:39
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886936

در سفر وزیر کشور به مناطق سیل زده رفسنجان مطرح شد؛

احمد وحیدی به بازدید خود از روستای کوثر ریز اشاره کرد و گفت: این منطقه را از نزدیک بررسی کردیم، تلاش نهادهای هلال احمر و بسیج نیز کاملا مشهود است اما برای سرعت و یکنواختی توزیع امکانات، یک شرکت منطقه ای مسئول است، اقدام به استقرار در روستا و بررسی سریع مشکلات شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، ساعتی پیش احمد وحیدی وزیر کشور وارد شهرستان رفسنجان از توابع استان کرمان شد، شهر رفسنجان به دلیل وجود معدن مس سرچشمه برای همه در کشور نامی آشناست.

احمد وحیدی وزیر کشور ابتدا به روستای کوثر ریز رفسنجان رفت و از نزدیک با اهالی این روستا دیدار کرد و در مسجد این روستای سیل زده از مردم دلجویی و قول مساعد برای رفع تمامی مشکلات جاری داد.

مردم نگران نباشند، خسارت باغات بررسی می شود
وی خطاب به مردم این روستا تاکید کرد: برای بررسی سیل رفسنجان به اینجا آمدیم و منطقه از نظر هوایی مورد بررسی قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: اکنون که در روستای کوثر ریز هستیم، دیدیم که این روستا بیشترین خسارت را دید، بخشی از آن آسیب دید و بخشی نیز از خسارت جان سالم به در برد.

وزیر کشور اذعان داشت: خدا را شاکریم که هلال احمر و بسیج هم اکنون آمده اند و به کمک مردم شتافته و خدمات رسانی کرده اند. البته واحدهای مهندسی نیز در روستا مستقر خواهند شد و دستگاه های کف روب و گل و لای برای کمک به ساکنان فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه مرمت منازل را به بنیاد مسکن واگذار کرده ایم، تاکید کرد: این سازمان نیز می آید و به خانه های تخریب شده کمک می کند و به زودی خانه ها به حالت عادی باز می گردند.

احمد وحیدی ادامه داد: میزان خسارت باغات پسته بررسی شد و توسط جهاد کشاورزی بررسی و پیگیری می شود.

وی ضمن تسلیت از مردم سیل زده گفت: نگران نباشید. کارکنان در اینجا حضور دارند و ما نیز تا رفع کامل مشکلات را رصد خواهیم کرد.

نمایندگی بنیاد مسکن در روستای کوثر راز مستقر است

احمد وحیدی پس از روستای سیل زده کوثر ریز نیز در شهر رفسنجان قدم زد و مشکلات را از نزدیک دید و پیش از حضور در جلسه ستاد بحران این شهرستان در جمع خبرنگاران حضور داشت.

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در شهرستان سیل زده رفسنجان گفت: بارندگی مداوم در این منطقه که 125 میلی متر گزارش شده است باعث شده حجم زیادی روان آب به صورت سیلاب از کوه های سرچشمه وارد این شهر شود.

وی ادامه داد: تداوم بارندگی ها در شب گذشته باعث افزایش حجم سیل و ایجاد سیلاب شد، لذا سفر به رفسنجان را در دستور کار قرار دادیم تا ضمن در نظر گرفتن مشکلات شهرستان، تجهیزاتی برای رفع این مشکل با مردم عزیز بسیج، هلال احمر و کارکنان عزیز. بحران باید یک همکاری خوب باشد.

تجهیزات از جمله گل زدایی و برداشت کف امروز وارد شهر شد

وحیدی ادامه داد: امکانات امروز وارد شهر شد، واحدهای گل‌ریزی، کف‌سازی، مهندسی دستور داده شده تا ضمن نصب این تسهیلات به رفع این مشکل که برای مردم رفسنجان ایجاد شده کمک کنند.

وی به بازدید خود از روستای کوثر راز اشاره کرد و گفت: این منطقه را از نزدیک بررسی کردیم، تلاش نهادهای هلال احمر و بسیج نیز کاملا مشهود است اما با توجه به سرعت و یکنواختی توزیع امکانات، یک شرکت منطقه ای مسئولیت را بر عهده گرفت تا در روستا مستقر شود و به سرعت مشکلات را بررسی کند.

وحیدی تاکید کرد: نماینده بنیاد مسکن نیز برای ارزیابی خسارت منازل در این روستا مستقر شد تا کار بازسازی به سرعت آغاز شود.

وزیر کشور به حکمرانی خوب استاندار در دوران بحران اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که همه مسئولان و نهادهای اجرایی مانند استاندار، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و ارتش و همه عزیزان یک صدا برای حل مشکلات مشارکت دارند. مسئله.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید