عشق به ائمه شیعه با پراکنده شدن لجن های مزدور کم نمی شود/ توصیه امام رضا (ع) به شیعیان چه بود؟


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1854949

آیت الله سیداحمد خاتمی با تاکید بر اینکه امامان شیعه در دل دوستانشان جای دارند و این عشق یک عشق ریشه دار است، گفت: روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع) است. به همین مناسبت با دو نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت و گو کردیم.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه امامان شیعه در دل دوستان خود جای دارند و این عشق، عشقی ریشه دار است، گفت: نه تنها رسوب برخی مزدوران از بیگانگان و بیگانگان، اندکی از این عشق کاسته نخواهد شد؛ بلکه این محبت، عشقی ریشه دار است. روز به روز در حال افزایش است.

عشق به امامان شیعه با باقیمانده برخی مزدوران کم نمی شود

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام رضا (ع) در واقع میزبان کشور ما هستند و ما مهمان ایشان هستیم و تمام لطفی که در کشور ما احساس می شود مورد عنایت این امام مهربان است و به فرموده امام خمینی مرکز ایران آستان قدس است.

عضو وکلای شورای نگهبان با بیان اینکه این محبت باید زمینه ساز تحقق دستورات امام در زندگی باشد، تصریح کرد:

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه اجتماعی امام رضا(ع) لطفشان زیاد بود و مخفیانه صدقه می دادند و همچنین هیچ گاه با سخنان خود به کسی توهین نمی کرد.

وی تصریح کرد: در صحنه سیاسی، مامون از مسئله ولایت، اهداف شیطانی بسیاری داشت; اما امام رضا (ع) با تدبیر الهی خود همه آنها را خنثی می کند.

آیت الله خاتمی می فرماید: یعقوب بن علی بن شعیب می گوید روزی امام رضا (علیه السلام) به من فرمود: «یا علی که جانش از همه بهتر است; گفتم خدا، پیامبر (ص) و تو بهترینی; امام فرمودند که زندگی دیگران را در شعاع زندگی خود سامان دهی، سپس امام پرسید: «مسأله زندگی کیست؟» گفتم خدا و رسول، و شما بیشتر آگاه هستید. امام فرمود: کسی که در شعاع زندگی خود به زندگی دیگران علاقه ای ندارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عشق باید زمینه ساز عمل به دستورات ائمه باشد و امیدواریم خداوند این توفیق را به ما بدهد.

توصیه امام رضا به عبدالعظیم حسنی در مورد شیعیان چه بود؟

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: این امام بزرگوار در نامه ای به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) درباره شیعیان فرمودند: «ای عبدالعظیم! از طرف من به دوستانم سلام برسان و به آنها بگو شیطان را به قلبشان ببرند. “نه.”

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام رضا (علیه السلام) در این نامه فرمودند «و امر به درستکاری و امانتداری کردند و توصیه کردند که سکوت کنند و بحث بیهوده را ترک کنند».

فرمود: علی بن موسی الرضا (علیه السلام) رو به عبدالعظیم حسنی کرد و به او گفت که به شیعیان بگو «و رو به همدیگر و زیارت کنید، زیرا این اعمال آنها را نزدیک می کند. با من. به خود عهد کردم که هر کس چنین کاری کرد و یکی از دوستانم را ناراحت و عصبانی کرد، از خدا بخواهم که او را به شدیدترین عذاب دنیا برساند و چنین کسی یکی باشد. از زیانکاران در آخرت.»

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: امام رضا (ع) در این نامه تأکید می کنند «و به دوستان ما خبر بده که خداوند نیکی هایشان را می بخشد و بدی هایشان را می آمرزد، مگر کسانی که به او شرک می ورزند و یا یکی از دوستان من است». من را آزار می دهد یا قصد دارد او را در قلبش آزار دهد.»

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام هشتم شیعیان در این نامه می فرماید: «پس خداوند او را نمی بخشد تا از این نیت بازگردد. پس اگر به این نیت ادامه دهد خداوند روح ایمان را از دل او می گیرد و «چنین شخصی از ولایت و دوستی من خارج می شود و از ولایت ما سوء استفاده نمی کند و از چنین چیزی به خدا پناه می برد».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید