امکان بازپرداخت با هزینه بازنشستگی

امکان بازپرداخت با هزینه بازنشستگی

در حالی که روند پرداخت حقوق بازنشستگان از هفته آینده آغاز می شود، هیئت دولت هنوز مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب نکرده است. علی دهگانوکیا، رئیس اتحادیه مستمری بگیران استان تهران، علت تاخیر را مقاومت در برابر برنامه بودجه سازمان برای تصویب در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
تقریبا یک ماه از ارسال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به هیئت دولت می گذرد. این مصوبه که به امضای مدیرعامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسیده، هفته ها در راهروهای کابینه منتظر تایید و ابلاغ نهایی است. عیوضی (دبیر انجمن تامین اجتماعی استان تهران) می گوید: در آخرین پیگیری هایی که داشته ایم، این روزها مصوبه افزایش مستمری ها به تصویب هیات وزیران رسیده است، اما همچنان گزارش هایی مبنی بر مخالفت برخی از کارکنان در برنامه به گوش می رسد. و سازمان بودجه …

آیا کارگران بازنشسته مستمری علی الحساب دریافت می کنند؟
تجارت نیوز در این خصوص نوشت که ادامه این رویداد تا دو هفته آینده به این معناست که برای سومین بار در سال 1401 مستمری بگیران تامین اجتماعی به میزان سال قبل به حساب خود مستمری دریافت خواهند کرد. وی در بحث مستمری تامین اجتماعی مقابل سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و خواستار تصویب هرچه سریعتر این پیشنهاد در هیات مدیره دولت شد. وی ادامه می دهد: کارگران بازنشسته می افزایند: علیرغم همه این مسائل، خود وزارت اقتصاد نیز تورم 48 درصدی را در سال گذشته تایید کرد.در چنین شرایطی کارگران شاغل و بازنشسته چگونه می توانند با افزایش 10 درصدی دستمزد زندگی کنند؟ موج جدید تورم آیا دولت تضمین می کند که کیفیت زندگی خانوارهای کارگری در نتیجه تغییرات اقتصادی اخیر کاهش نخواهد یافت؟

مصوب شورای عالی کار
علی دهنوکیا، رئیس اتحادیه بازنشستگان استان تهران در گفتگو با تجارت نیوز گفت: در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار، مستمری جدید سالانه افزایش یافته است. به عبارت دیگر، درآمد افراد شاغل با حداقل دستمزد 57 درصد و درآمد سایر سطوح شاغل 38 درصد افزایش یافته است. در کابینه سازمان برنامه مخالف افزایش حقوق در سال 1401 است. در نتیجه از افزایش حقوق کارگران بازنشسته جلوگیری می شود. دهقانوکیا یکی دیگر از مصوبات شورای دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی دستمزد بخش دولتی را دلیلی بر ادعای خود دانست و افزود: این نگاه تا امروز مانع از افزایش دستمزد کارگران بازنشسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید