امکان بازگشت به برجام وجود دارد


ساعت: 01:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876511

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد که احتمال بازگشت متقابل به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از احتمال بازگشت متقابل به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خبر داد.

بر اساس این گزارش، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز توپ را به خاک ایران پرتاب کرد و گفت این امر منوط به دست کشیدن تهران از مشکلات خارج از برجام است.

پرایس گفت: اگر ایران مسائل خارج از برجام را کنار بگذارد، احتمال بازگشت متقابل به توافق هسته ای وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: اگر ایران به طرح موضوعات غیرمرتبط با توافق هسته ای ادامه دهد، گزینه های دیگری نیز داریم که با متحدان خود در نظر گرفته ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اظهارات را زمانی بیان کرد که وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد و تحریم هایی را علیه دو شخص حقیقی و 9 شخص حقوقی مرتبط با ایران اعمال کرد.

ادعای واشنگتن مبنی بر تلاش برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 پس از خروج این کشور از برجام در می 2018 با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت مطرح شد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اخیراً گفته است: «در 20 سال گذشته مذاکرات زیادی در مورد برنامه هسته‌ای ایران انجام شده است که بالاخره به نتیجه رسیده است، اما حتی پس از آن توافق هم آن را امضا نکرده‌اند». لغو شد و ما پذیرفتیم که فعالیت های هسته ای خود را محدود کنیم و از حقوق مسلم خود صرف نظر کنیم، اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده و اکنون در بازگشت به برجام، با اسناد جعلی صهیونیستی همان اتهامات واهی را تکرار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید