امکان هر تغییری در تیم ملی تکواندو وجود دارد/ ملی پوشان باید کفش آهنی بپوشند

ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790300

لیگ فرصت دیگری برای تکواندوکاران جویای نام است

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: مسابقات لیگ را از نزدیک دنبال می کنیم و اگر فردی باشد که عملکرد خوبی از خود نشان دهد به اردو اضافه می شود زیرا به دنبال بهترین نفرات هستیم و جا دارد. تغییر دادن.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم ملی تکواندو تمرینات خود را برای حضور در مسابقات آتی در مرکز جهانی تکواندو با حضور 25 هوگوپوش از 18 آذرماه آغاز کرده است.
فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان در خصوص رویدادهای پیش رو تکواندوکاران گفت: در مسابقات جهانی پایان فروردین سال آینده و بازی های آسیایی شهریور ماه پیشرو هستیم. هر دو رویداد به دلیل نتایج بالا برای کسانی که می خواهند وارد جایزه بزرگ و بازی های المپیک 2024 شوند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: با روندی سخت سعی کردیم مسابقات انتخابی را برگزار کنیم و به اردو بپیوندیم و تیم تکواندوی باکیفیتی با حضور نفرات برتر تشکیل دهیم. نفر اول و دوم مسابقات آزاد آسیا، برگزیدگان مدال های قهرمانی آسیا و بازی های المپیک 2018 جوانان به همراه نفرات اول و دوم ملی کشتی آزاد و منتخبان کمیسیون فنی که اکثرا جوان بودند حضور در تیم های ملی که در نتیجه 62 نفر با هر کدام به رقابت پرداختند. دیگر و 25 هوگوپوش اجازه ورود به کمپ را گرفتند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: معمولا شرایط به گونه ای است که بعد از المپیک فدراسیون های ورزشی به سمت تیم های ملی خود می روند و جوانان را به چرخه مسابقات اضافه می کنند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و تکواندوکاران زیر 20 سال زیادی در اردو داریم، اما این مسابقات را پایان کار نمی دانم، چون می توان رکوردهای زیادی را شکست. این 25 نفری هستند که در گزینش مجوز گرفتند، تعداد نفرات کماکان کم می شود اما آنها را از دست نمی دهیم بلکه برنامه آموزشی به آنها می دهیم و نگه می داریم.

عسگری گفت: به شخصه معتقدم اگر این تعداد جوان با استعداد و با انگیزه اجازه حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کرده اند به خاطر لیگ های پویای تکواندو است؛ امسال به شدت لیگ را زیر نظر داریم و اگر چهره ای باشد که عملکرد خوبی از خود نشان دهد قطعا به اردو اضافه می شود زیرا ما به دنبال بهترین نفرات هستیم و جا برای تغییر وجود دارد.

وی افزود: امکان تغییر اوزان تکواندوکاران وجود دارد اما ما به دنبال تحمیل نظر خود به ورزشکاران نیستیم و با توجه به عملکرد بچه ها، تمرینات آنها در اردو و حریفان موجود به آنها اطلاع می دهیم که چه چیزی. وزن آنها بهتر است و در نهایت خودشان هستند.” آنها تصمیم می گیرند وزن را تغییر دهند یا نه. ما قطعاً به دنبال بهترین گزینه هستیم. مثلاً یک تکواندوکار داشتیم که در رده بندی وزن وضعیت خوبی داشت. حالا تغییر کنید. وزن شما.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اتفاقات پیش رو گفت: برنامه ها و مسابقاتی را برای تکواندوکاران در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه تقویم فدراسیون جهانی به طور مداوم در حال تغییر است، امیدوارم بتوانیم آن ها را اجرا کنیم. در عمل ما دو دوره جام باشگاه های آسیا و جام فجر به میزبانی کشورمان داریم که با تقویم جدید اتحادیه تکواندو آسیا این مسابقات از G1 به G2 ارتقا یافته و می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

عسگری تاکید کرد: به تکواندوکاران اعزامی به اردو تذکر دادم کفش های آهنی بپوشند و بهترین عملکرد را برای مسابقات پیش رو داشته باشند. ما به نام ها توجهی نمی کنیم و هرکسی که تمرینات لازم را داشته باشد می تواند در تیم جهانی قرار بگیرد. قبلا هم گفته بودم که اصراری برای اعزام کامل تیم نداریم چون فدراسیون جهانی تغییراتی را در نتیجه بررسی می کند و اگر تیم را ارتقا دهیم به نتیجه مطلوب می رسیم. جدی پیگیری کنیم

وی در پایان با اشاره به دستیاران خود گفت: برای حضور در کادر فنی با همکارانم در کمیته فنی دیدار کردم و در نهایت با توجه به جلسات متعددی که با اعضای این کمیته محمد باقری معتمد و مهرداد داشتیم، یوسفی به عنوان مربی و مربیان “در این راه بدنسازان به من کمک خواهند کرد، هر دو عزیز تجربیات ارزنده ای دارند؛ معتمد یکی از قهرمانان نامدار و با اخلاق تکواندو کشورمان است که رکورد المپیک، جهانی، آسیایی و … را در کارنامه دارد. قهرمان باتجربه ای که می تواند راهنمای خوبی برای تکواندوکاران باشد. یوسفی قبلاً افتخارات خوبی در تیم های ملی دارد و دکترای تربیت بدنی دارد. امیدوارم با تجربه این عزیزان بتوانیم روزهای خوبی را برای تکواندوی ایران رقم بزنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید