امید احمدی صفا پناهنده شد؟ | روز جدید

امید احمدی صفا پناهنده شد؟

روز جدید : از امید احمدی صفا به عنوان یکی از اولین نفرات سبک وزن تیم ملی بوکس ایران یاد می شود. او مدال برنز کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد و با این تیم سابقه حضور در بازی های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک را دارد.

غیبت ناگهانی امید احمدی صفا در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ ایتالیا شایعاتی مبنی بر پناهندگی وی به راه انداخت. چند روزی از برگزاری این مسابقات می گذرد اما هنوز جایگاه دقیق این ورزشکار اعلام نشده است.

احمدی صفا از ملی پوشان بوکس کشور نیز در رشته کیک بوکسینگ فعالیت دارد. البته او ابتدا فعالیت خود را در ورزش قهرمانی با کیک بوکسینگ آغاز کرد اما بعدها در سال 1372 به عضویت دائمی تیم ملی بوکس بزرگسالان درآمد.

ملی پوش بوکس ایران این روزها باید به همراه تیم ملی بوکس به مسابقات جهانی 2021 صربستان می رفت اما از حضور در مسابقات مقدماتی برای رفتن به ایتالیا به همراه تیم کیک بوکسینگ خودداری کرد. دارنده مدال برنز بازی های کشورهای اسلامی در باکو اگرچه در آخرین روزهای اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس حضور دارد، اما از کارکنان فدراسیون بوکس می خواهد که به صربستان نروند و در عوض به او اجازه حضور در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ را بدهند. قهرمانی در ایتالیا.

احمدی صفا که سابقه جهانی در کیک بوکسینگ دارد در شرایطی به ایتالیا می رود که عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و فینالیست می شود. اما عجیب اینکه با وجود فینالیست بودن، در دیدار فینال مقابل قزاقستان حاضر نشد و بدون هماهنگی ورزشگاه و هتل محل اقامت خود در ایتالیا را ترک کرد.

اعضای تیم ملی کیک بوکسینگ ایران و سایر دوستان تیم ملی بوکس در چند روز گذشته خبری از امید نداشتند. احمدی صفا پس از ارسال این پیام به هیچکس پاسخی نداد و سایر پیام ها را بی پاسخ گذاشت. هنوز مشخص نیست دلیل غیبت ناگهانی ملی پوش ایرانی که اینقدر مخفیانه ایتالیا را ترک کرده است، چیست.

تا کنون هیچ کس نتوانسته است راه حل کامل را ارسال کند، که عجیب نیست. شرق دیروز برای اطلاع از اتفاقات اخیر با حسین توری رئیس فدراسیون بوکس تلفنی گفت و گو کرد اما تلفن همراه او خاموش شد.

می گویند چون توری تاج دارد گوشی خود را از برد خارج کرده است. اما شنیده ها حاکی از آن است که امید احمدی صفا به احتمال زیاد به پناهندگی فکر می کند و همه را از خود بی خبر می کند و به هیچ تماسی پاسخ نمی دهد. دیروز گزارش های تایید نشده ای مبنی بر پناهندگی این بوکسور سبک وزن منتشر شد. بر اساس این گزارش ها، احمدی صفا به دلیل عکس گرفتن با ورزشکار اسرائیلی در جام جهانی ایتالیا از حضور در فینال و روی سکو خودداری کرد و به دلیل تبعات منفی این ماجرا از تیم ملی ایران جدا شد.

تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر عکس گرفتن از این ورزشکار با مقامات اسرائیلی به دست نیامده است. شایعه دیگری که رسانه های آن سوی میدان منتشر کردند، مربوط به سیاست ممنوعیت برخورد ورزشکاران ایرانی با مقامات اسرائیلی است.

در همین راستا گفته می شود از آنجایی که اسرائیل در وزن امید احمدی صفا حضور دارد، برای جلوگیری از رویارویی آنها در عرصه جهانی به کاهش وزن سنگین فشار می آورند. در هر صورت در حال حاضر همه اینها صحبت می شود و باید شخصا منتظر باشیم تا این بوکسور توضیحات لازم را برای سفرش به اروپا بدهد. این در حالی است که برخی در فدراسیون بوکس معتقدند راهی که احمدی صفا از تیم ملی کیک بوکسینگ خارج شد، بعید است به ایران بازگردد و احتمال پناهندگی او وجود دارد.

با همه این شایعات، خبرآنلاین هم دیروز گفته بود که کمی عجیب است. این خبرگزاری در مطلبی می نویسد صفای همسر امید احمدی پاسپورت آلمانی دارد و او در این سفر او را همراهی می کند. نکته این است که اگر همسر احمدی صفا پاسپورت آن کشور را دارد پس چرا به این راز بزرگ نیاز است؟

از امید احمدی صفا به عنوان یکی از اولین نفرات سبک وزن تیم ملی بوکس ایران یاد می شود. او مدال برنز کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد و با این تیم سابقه حضور در بازی های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک را دارد. آخرین حضور او در تیم ملی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا 2021 دبی برمی گردد که با یک برد و یک باخت حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید