هیئت بسیج دانش آموزی لرستان با تشریح موضع خود در حمایت از کارگران شرکت کشت و صنعت فجر صفا، بیانیه ای صادر کرد.


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1401/01/18
شناسه خبر: 1820184

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان در حمایت از کارگران شرکت کشاورزی و صنعتی فجر صفا بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان در حمایت از کارگران شرکت کشاورزی و صنعتی فجر صفا بیانیه ای صادر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

کشت و صنعت فجر صفا استان لرستان دارای یکی از بزرگترین ظرفیت های تولیدی و تحقیقاتی در ایران و خاورمیانه است. باید توجه داشت که اهداف و شاخص های مورد انتظار از این مجموعه تحقیقات و تولید محقق نشده است.

استاندار محلی استان لرستان در بازدید از مجتمع کشاورزی و صنعتی فجر لرستان ابراز امیدواری کرد با رفع چالش های پیش روی این مجموعه، اشتغال به ویژه در سطح تحصیلکرده های کشاورزی و صنعت لرستان افزایش یابد! اما تا چه حد این امر محقق شده است!؟

سران این گروه طی سال های جاری با تصویب قانون کار و انعقاد قراردادهای نادرست، موفق به استخدام و افزایش ظرفیت کارکنان خود نشدند و عملکرد مناسبی نداشتند!
این مجموعه تا به امروز تمامی امکانات مالی لازم را دارد! اما آنچه مشخص است این است که کارکنان این مجموعه توسط کارفرمایان و پیمانکاران راه اندازی می شوند! و همچنین باعث ایجاد درگیری های محلی شد، این اقدامات در شرایطی صورت گرفت که ظرفیت اختصاص یافته برای اشتغال در مجتمع کشاورزی و صنعتی فجر لرستان بالغ بر 2500 نفر است! اما با تعداد انگشت شست کمتر از 700 نفر در این مجموعه کار می کنند! این اقوام هم مشکل دارند.

در سال جدید و افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران، کارگران این مجتمع با شرایط عجیب و غریبی در قراردادهای کاری خود مواجه شده اند. از جمله عدم افزایش حقوق، افزایش حجم کار و برون سپاری پیمانکاران و سایر شرایطی که در صورت عدم پذیرش این شرایط باید رعایت شود! و چون تنظیم قدرت در این کیت بی سابقه است! ارائه دستگاه های دولتی برای حمایت از کارگران این مجموعه به سوالات و مشکلات این مجموعه راضی کننده نیست.

جنبش دانشجویی با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اهمیت دادن به کارگران و زحمتکشان و با اشاره به سخنان ایشان مبنی بر اینکه کارگران به دلیل ارزش کار در جامعه ارزش بالایی دارند، از دولت و ناظران استان لرستان می خواهد. برای معرفی مسائل و مشکلات کارگران شرکت کشاورزی و صنعتی فجر صفا لرستان باید توجه ویژه ای شود. و امیدواریم مسئولین ذیربط نسبت به رفع موانع کار و حفظ حقوق کارگران زحمتکش شرکت کشاورزی و صنعتی فجر صفا لرستان اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه مداخله خارجی توسط بیگانگان را بر خلاف قوانین داخلی ندهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید