امیرالمؤمنین (ع) مفسر و مظهر عدالت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در همایش بین المللی عدالت از دیدگاه امیرالمومنین(ع) اراک گفت: همایش بین المللی غدیر با رویکرد ابلاغ و تبیین پیام غدیر و مفهوم ولایت یک رسالت دینی و انقلابی برای مردم استان مرکزی به ویژه دانشگاهیان است و استان مرکزی در عرصه فعالیت غدیر الگو و پیشگام است و سایر استان ها می توانند از او پیروی کنند و این همایش باید به طور گسترده در استان های دیگر گسترش یابد.

موسوی تصریح کرد: این همایش نقطه شروعی برای آشکار شدن مشکلات و تبیین مفهوم عدالت از دیدگاه امیرالمومنین(ع)، راهگشایی در زندگی مردم و بهبود وضعیت است و امیدواریم که آثار و برکات زیادی برای مردم دارد.

وی ادامه داد: دو راهبرد جهاد تبیینی و شعار سال از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است و تخصیص عنوان مبتنی بر معرفت در شعار سال نشانه بعد علمی در کلام نورانی است. حضرت عالی است و ما باید تمام تلاش خود را برای اعمال این دو راهبرد مهم انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی اگرچه صنعتی است و بیش از 3 هزار واحد صنعتی دارد اما فعالیت چشمگیری در حوزه دانش نداشته و فعالیت 105 واحد دانش بنیان در این استان متناسب نیست. به تعداد واحدهای صنعتی و بنابراین فعالیت صنعت دانش باید توسعه یابد

موسوی تصریح کرد: اگر تبیین و توصیف حق و حقیقت و اگر مفهوم عدالت در کلام امیرالمومنین (ع) برای همه اقشار جامعه صورت گیرد شاهد برکات فراوان و گسترش عدالت در همه اقشار جامعه و از این رو کنفرانس بین المللی عدالت از دیدگاه امیرالمومنین(ع) در صدد گردآوری اندیشه ها، گفتار و نوشته ها در حوزه عدالت و کسب نتیجه مناسب است.

وی یادآور شد: امیرالمومنین(ع) تعبیر و تجسم عدالت است و عدالت با رفتار و گفتار امیرالمومنین(ع) تفسیر می شود و لذا امیرالمومنین(ع) ) نمی کند مختص شیعه و متعلق به جامعه بشری است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: متأسفانه سیاست دنیا به گونه ای است که ظالمان و مستکبرین مدعی حقوق بشر هستند و اگر توضیحی داده شود مواضع تغییر نمی کند.

موسوی گفت: با اشاره به بیانات بدیع و تاثیرگذار مقام معظم رهبری در صورت اعمال تبیین های علم محور در همه ابعاد عدالت محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت گشایشی در زندگی بشریت است، گفت: البته عدالت در کنار ایثار، جهاد و ایثار معنا پیدا می کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عدالت مانند روح است و لذا در همه جا به آن نیاز است و بعد از توحید و نبوت کلمه دیگری به وسعت و عظمت عدل وجود ندارد و در واقع هیچ رفتاری عادلانه تر و زیباتر از آن نیست. عدالت و امروز کیمیای گمشده بشریت از آغاز خلقت عدالت است بشریت باید راه عدالت را طی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید